Januari

• Niet meer stil staan op het Bagijnhof

01 februari 2024

Vanaf 1 februari mogen auto's tussen 11.00 – 24.00 uur niet meer stil staan op het Bagijnhof. Het verbod om stil te staan geldt dan op het hele Bagijnhof tussen de Lenghenstraat en de Visstraat. Dit betekent dat laden en lossen of iemand wegbrengen of ophalen een groot deel van de dag alleen nog kan op de laad/losplek aan de Visstraat of bij de Johan de Wittbrug.

• Vredesvlag Stadhuis

31 januari 2024
  • Noodfonds helpt bij hoge energierekening

31 januari 2024

Heeft u moeite om de energierekening te betalen? Sinds 22 januari kunt u weer hulp krijgen uit het Tijdelijk Noodfonds Energie.

• Praat mee over station Dordrecht en toekomstige station Dordrecht Leerpark

30 januari 2024

Hoe wilt u dat station Dordrecht er in 2030 uitziet? Wat vindt u daarbij belangrijk? Er komt ook een nieuw station Dordrecht Leerpark in 2035. Waar wilt u dat dit station aan voldoet? Waar moeten we rekening mee houden?

• Trainingen Defensie 31 januari en 1 februari

29 januari 2024
  • Dordtenaren weten Fixi-app steeds beter te vinden

25 januari 2024

Het gebruik van de app Fixi is in Dordrecht flink gestegen. Dat blijkt uit een evaluatie. Elk jaar groeit het aantal meldingen met ongeveer drieduizend. In 2023 waren het in totaal meer dan 36.000 meldingen. De groei geeft aan dat Fixi steeds bekender wordt onder Dordtenaren.

• 'Berichten over uw Buurt' nu ook in Dordrecht

18 januari 2024

Vanaf 12 februari 2024 ontvangen inwoners van Dordrecht via de service ‘Berichten over uw Buurt’ maximaal één keer per week een e-mail van Overheid.nl. Daarin staan bekendmakingen van de overheid. Het gaat om inwoners die 25 jaar en ouder zijn en die een e-mailadres hebben opgegeven in MijnOverheid.

• Op weg naar een streekomroep

18 januari 2024

Het vormen van een streekomroep in de Drechtsteden wordt niet makkelijk, maar is wel hard nodig. De kracht en kwaliteit van de omroepen in de streek verbetert door het benutten van elkaars kwaliteiten en de versterking van de journalistieke verslaglegging.

• Bouw van Dordthuis gaat verder

09 april 2024

Deze week gaat aannemer JP van Eesteren verder met de bouw van het Dordthuis aan de Spuiboulevard. Dat gebeurt met extra veiligheidsmaatregelen.

• Dit zijn de winnaars van de Dordtse Sportuitblinkers verkiezing!

16 januari 2024

Waterpoloster Brigitte Sleeking mag zich ‘Dordtse sporter van het jaar 2023’ noemen. Dat werd woensdagavond bekend tijdens de uitreiking van de Dordtse Sportuitblinkers in het Energiehuis. Sleeking schoot met een vastberaden genomen strafworp de Nederlandse waterpolovrouwen na 32 jaar naar de wereldtitel.

• De schoonste buurt van Dordrecht: 1e ronde van 2024 van start!

16 januari 2024

Na het succes van vorig jaar gaat de wedstrijd 'De schoonste buurt van Dordrecht' door in 2024. Ronde 6 is op 16 januari 2024 gestart. Het doel van de wedstrijd: het aantal zakken met afval en grof afval naast ondergrondse containers verminderen.

• Wees voorzichtig bij gladheid!

15 januari 2024

De temperaturen van het wegdek zijn nu onder het vriespunt. Ook hebben we te maken met winterse neerslag. Dit betekent dat wegen glad kunnen zijn.

• Inloopavond ontwerpbestemmingplan Maasterras

11 januari 2024

Op maandag 15 januari organiseert de gemeente een inloopavond over het ontwerpbestemmingsplan Maasterras. Iedereen is van harte uitgenodigd om langs te komen voor meer informatie en om vragen te stellen. De avond vindt plaats tussen 17.00 uur en 20.00 uur in het Event Center Dordrecht. In het ontwerpbestemmingsplan staan doelen en regels waaraan de gebiedsontwikkeling moet voldoen.

• Voorstel om oranjerie naar tuin Duurzaamheidscentrum Weizigt te verplaatsen

09 januari 2024

De gemeente Dordrecht wil de oranjerie aan het Van Baerleplantsoen restaureren en verplaatsen naar de tuin van Duurzaamheidscentrum Weizigt. Ook de grond en de gebouwen van woningcorporatie Woonbron, waaronder het landhuis, willen we aankopen.

• Slimme, pratende afvalbakken

09 januari 2024

We doen een test met slimme afvalbakken in de stad. Het gaat om bakken die zelf het afval samenpersen, waardoor er 5 tot 7 keer zoveel in kan. De bak geeft een seintje als hij vol is.

• Feestelijk Oud & Nieuw in Dordt

05 januari 2024

Oud & Nieuw verliep in Dordrecht niet drukker dan voorgaande jaren. Dit kwam onder meer door de goede afstemming tussen politie, boa’s, brandweer en ambulancediensten.