Status volgen van aangevraagde producten en diensten
Voor bijna alle aanvragen, vragen en meldingen die u bij de gemeente indient leggen wij een digitale dossiers aan. Ook een groot deel van de brieven die u aan de gemeente stuurt, slaan wij digitaal op. U kunt uw aanvraag, vraag of melding daarna zelf volgen via ons zakensysteem. Ook uw vragen of aanvullende informatie over die zaak, kunt u via dat digitale dossier aan ons doorgeven.
Opvragen status via Mijn pagina U heeft hier ook uw DigiD of eHerkenning nodig.
Uw aanvraag schorten wij op als deze niet compleet is. U moet dus nog iets doen dat van belang is voor de afhandeling van uw aanvraag, vraag of melding. U moet bijvoorbeeld nog iets aanleveren of nog betalen. Via de e-mail of per brief ontvangt u bericht daarover.
Zolang wij uw zaak hebben opgeschort, stopt de afhandeltijd. Als uw aanvraag weer compleet is, loopt ook de afhandeltijd weer door.
De zaken binnen de gemeente Dordrecht hebben minimaal 4 statussen:
- status 1: uw aanvraag is ontvangen
Dit is de bevestiging dat de gemeente uw aanvraag, vraag of melding heeft ontvangen.
- status 2: uw aanvraag is aan de behandelende afdeling toegewezen
Dit betekent dat wij uw aanvraag naar de juiste afdeling hebben doorgestuurd.
- status 3: uw aanvraag is in behandeling genomen
Medewerkers van de gemeente zijn aan de slag met uw aanvraag. Zij beoordelen uw aanvraag, vraag of melding of zoeken naar een antwoord.
- status 4: uw aanvraag is afgehandeld
U krijgt antwoord van de gemeente (of heeft dit inmiddels al gekregen). Vaak vermeldt de gemeente in deze status ook het antwoord op uw aanvraag, vraag of melding. Sommige aanvragen hebben meer dan 4 statussen. Dat komt omdat er dan meer stappen in het afhandelproces zijn die wij met u willen delen.
Als u denkt dat uw aanvraag verkeerd is ingeboekt, kunt u dit via uw zaakdossier aan ons doorgeven. Via Mijn pagina logt u in op uw zaakdossier én met DigiD of
eHerkenning. Het zaaknummer heeft u bij de ontvangstbevestiging ontvangen. Als wij uw aanvraag inderdaad verkeerd hebben ingeboekt, boeken wij uw zaak om. Dit kan betekenen dat er
- een andere afhandeltijd
- andere kosten of
- andere voorwaarden van toepassing zijn op uw aanvraag, vraag of melding.
U krijgt waarschijnlijk ook een nieuw zaaknummer.
Soms hebben wij meer tijd nodig om uw aanvraag, vraag of melding af te handelen. Wij kunnen de afhandeltijd van uw zaak dan verlengen. Wij mogen dit alleen doen als dit wettelijk bij uw zaaktype is toegestaan. U krijgt van ons een brief met de reden en voor hoelang wij de afhandeltijd verlengen.
- u logt in op uw zaakdossier via Mijn pagina
- u stelt uw vraag via het contactformulier, wij geven binnen 5 werkdagen antwoord