Veiligheid in wijken en maatschappij

De gemeente Dordrecht heeft een Integraal Veiligheidsplan. In 2023–2026 hebben we extra aandacht voor de onderwerpen
• Veilige wijken
• Maatschappelijke veiligheid
• Jeugd en Veiligheid
U vindt hier meer informatie over de inzet en aanpak.

• Veilige wijken

Iedere Dordtenaar heeft recht op vrijheid en veiligheid. Het is belangrijk dat u in een omgeving woont waarin u zich veilig voelt. Lees wat de gemeente en u hierin kunnen doen.

• Maatschappelijke veiligheid

De samenleving verandert en daarmee kan ook het gevoel van veiligheid veranderen. Criminaliteit, slachtofferschap, overlast en beleving zijn niet altijd te zien, maar kunnen wel gevolgen hebben.

• Jeugd en veiligheid

Een groot deel van de jeugd groeit veilig en met kansen op. Een kleine groep jongeren laat ongewenst gedrag zien in hun eigen buurt.

• Integraal Veiligheidsplan 2023-2026

De gemeente Dordrecht kent een integrale aanpak als het gaat om veiligheid. Dit Integraal Veiligheidsplan is ingedeeld in thema's. Aan deze thema’s gaan we de komende jaren extra aandacht besteden.

• Telefoonnummers en websites

Het is belangrijk dat u altijd melding maakt als er iets gebeurt. Ook als er geen actie meer nodig is. Een overzicht van belangrijke telefoonnummers en websites.