'Berichten over uw Buurt' nu ook in Dordrecht

Vanaf 12 februari 2024 ontvangen inwoners van Dordrecht via de service ‘Berichten over uw Buurt’ maximaal één keer per week een e-mail van Overheid.nl. Daarin staan bekendmakingen van de overheid. Het gaat om inwoners die 25 jaar en ouder zijn en die een e-mailadres hebben opgegeven in MijnOverheid.

In de e-mail staat informatie over vergunningen, werkzaamheden en andere lokale aankondigingen binnen een bepaalde straal van het woonadres van de ontvanger. De dienst informeert inwoners actief over besluiten van de overheid die direct invloed hebben op hun leefomgeving. Ook wordt het duidelijker hoe inwoners inspraak krijgen of bezwaar kunnen indienen.

Welkomstmail

Berichten over uw Buurt start met het versturen van een welkomstmail op 12 februari. In deze welkomstmail staat het volgende: wat u kunt verwachten, hoe de berichten zijn aan te passen en hoe het afmelden werkt. Op www.dordrecht.nl/berichten is meer informatie te vinden over de service Berichten over uw Buurt van Overheid.nl.

Dordrecht als een van de eersten

Om ervoor te zorgen dat de verzending van de e-mails goed verloopt, is ervoor gekozen om in fases, gemeente per gemeente, te starten. Dordrecht zit samen met 22 andere gemeenten in de kopgroep. Zo kunnen gemeenten van elkaar leren en is het mogelijk om de service te verbeteren.