eHerkenning
eHerkenning is een DigiD voor bedrijven, ondernemers en beroepsbeoefenaars. U regelt met eHerkenning veel zaken online bij overheids- en gemeentelijke instanties en de aangesloten organisaties. Voor het aanvragen van een inlogcode voor eHerkenning moet u ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. U heeft keuze uit 5 betrouwbaarheidsniveaus (betrouwbaarheidsniveaus 1, 2, 2+, 3 en 4). Voor Dordrecht heeft u minstens betrouwbaarheidsniveau 2+ nodig. Voor een aanvraag subsidie heeft u betrouwbaarheidsniveau 3 nodig.
Kosten
De kosten hangen af van de leveranciers van eHerkenning die u kiest.
Afhandeling
Binnen 3 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u de code waarmee u uw eHerkenning activeert. U kunt eHerkenning online via 6 erkende commerciële leveranciers aanvragen.
- u regelt uw zaken wanneer het u uitkomt (7 dagen per week 24 uur per dag)
- u heeft 1 inlogcode nodig voor alle overheids- en gemeentelijke instanties en de aangesloten organisaties
- u kiest zelf uw leverancier
- u kiest zelf het door u gewenste betrouwbaarheidsniveau
- eHerkenning is persoonlijk
Organisaties van de overheid waarmee u online zaken doet, kiest een betrouwbaarheidsniveau waarmee zij haar diensten aanbiedt. U heeft keuze uit 5 betrouwbaarheidsniveaus (niveau's 1, 2, 2+, 3 en 4). Dordrecht kiest voor haar producten niveau (EH) 2+. Uw eHerkenning moet minimaal voldoen aan het voorgeschreven niveau. U kunt eHerkenning altijd gebruiken voor diensten met hetzelfde of een lager betrouwbaarheidsniveau.
De stappen in het Stappenplan leiden u door de belangrijkste aspecten in de aanvraag voor eHerkenning.
U neemt contact op met uw leverancier wanneer u problemen heeft bij inloggen via eHerkenning.
Bent u benieuwd hoe eHerkenning eruit ziet? Bekijk dan de demo's.
Op de website Ondernemersplein leest u de meeste antwoorden op uw vragen over eHerkenning.