Inloopavond ontwerpbestemmingplan Maasterras

Op maandag 15 januari organiseert de gemeente een inloopavond over het ontwerpbestemmingsplan Maasterras. Iedereen is van harte uitgenodigd om langs te komen voor meer informatie en om vragen te stellen. De avond vindt plaats tussen 17.00 uur en 20.00 uur in het Event Center Dordrecht. In het ontwerpbestemmingsplan staan doelen en regels waaraan de gebiedsontwikkeling moet voldoen.

Het ontwerpbestemmingplan Maasterras ligt sinds 21 december 2023 ter inzage. Dat geldt ook voor de resultaten van de omgevingseffectrapportage (OER) en het stedenbouwkundig masterplan. In het masterplan staat de gewenste kwaliteit van de nieuwbouw, voorzieningen en de hoe het openbaar gebied er uit komt te zien. Tot en met 31 januari 2024 kan iedereen de stukken bekijken en hierop reageren. Voor iedereen die hier nog vragen over heeft organiseert de gemeente een inloopavond. Hier kunt u ook alle stukken bekijken en zijn deskundigen aanwezig om uw vragen te beantwoorden.

Autoluwe, groene wijk

Dordrecht investeert in de toekomst van de stad. De ambitie om de stad sterker te maken en te groeien wordt concreet in de nieuwe wijk Maasterras. We kiezen voor een autoluwe, groene wijk, waar wonen en werken samenkomen. Dichtbij de binnenstad en vlakbij het station. Met duizenden nieuwe woningen voor verschillende generaties en woonbehoeften.

Stap voor stap

De ontwikkeling van het Maasterras is een enorm project dat nog jaren duurt. Het ter inzage leggen van de stukken is een belangrijke stap om de gebiedsontwikkeling mogelijk te maken. De volgende stap is besluitvorming door de gemeenteraad. De planning is om het definitieve bestemmingsplan, de OER, het masterplan en de aanvullende documenten midden 2024 aan de gemeenteraad aan te bieden.

Kijk voor meer informatie op de pagina van Maasterras.