November

• Dordrecht, Papendrecht en Zwijndrecht organiseren samen vuurwerkshow tijdens Oud & Nieuw

05 december 2023

Op 31 december kunnen alle inwoners van Dordrecht, Papendrecht en Zwijndrecht samen aftellen naar 2024. Op het Drierivierenpunt is dan om twaalf uur 's nachts een prachtige vuurwerkshow. De show wordt dit jaar mogelijk gemaakt door de drie gemeenten. U bent van harte uitgenodigd!

• Nieuw in Dordrecht: Geldpraatje

30 november 2023

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

• Tijdelijke regels om bodem te beschermen

24 november 2023

Bouwen op met PFAS verontreinigde grond blijft in Dordrecht niet zo maar mogelijk. En dat geldt ook voor graven in zulke grond. Door tijdelijke regels op te stellen we gebruik van de nieuwe mogelijkheden van de Omgevingswet. Gemeenten krijgen door deze wet meer ruimte voor lokaal maatwerk.

• Zonnepanelen in de historische binnenstad van Dordrecht

24 november 2023

We hebben alle daken in de historische binnenstad en een groot deel van de 19e-eeuwse schil in kaart gebracht. Verreweg de meeste panden hebben mogelijkheden om zonnepanelen te leggen met behoud van de cultuurhistorische waarde.

• Crisis- en herstelfonds heeft geholpen

23 november 2023

Het crisis- en herstelfonds heeft het afgelopen jaar zijn toegevoegde waarde bewezen. Bijna 40 Dordtse maatschappelijke organisaties hebben hiervan gebruik gemaakt. Deze organisaties kwamen in gevaar omdat door de energiecrisis alles duurder werd.

• Schoonste Buurt van Dordrecht: Warmoezierspad wint laatste ronde van 2023

14 november 2023

De vijfde ronde van de wedstrijd 'De Schoonste Buurt van Dordrecht' heeft zijn ontknoping bereikt. Het Warmoezierspad heeft met overtuiging deze ronde gewonnen. De afgelopen acht weken hebben vijf buurten gestreden om deze titel.

• Geld voor winterkleding via de Dordtpas

13 november 2023

Met de winter voor de deur helpen wij ruim 3.500 kinderen (van 0 tot 18 jaar) in gezinnen waar weinig geld is. Zij krijgen eenmalig een extra tegoed van €100,- op hun Dordtpas. Hiervan kunnen ze winterkleding en -schoenen kopen bij de winkels die meedoen aan deze actie. De kinderen voor wie de actie geldt hebben hierover een brief gekregen.

• Inkopen doen voor de feestdagen? Parkeer voordelig aan de rand van de binnenstad

13 november 2023

Wie vanaf zaterdag 18 november in het weekend met de auto naar de binnenstad komt, parkeert het voordeligst aan de rand van de stad. Parkeren in parkeergarage Energiehuis kost dan maximaal € 3,00 voor een dag. Parkeerterrein Weeskinderendijk is een gratis parkeerterrein. Vanaf beide parkeerplekken rijdt een gratis pendelbus op zaterdag en zondag. De actie geldt tot en met zondag 24 december.

• Brand in Witte de Withstraat

10 november 2023

Bewoners van de Witte de Withstraat zijn in de afgelopen week drie keer opgeschrikt door brand. Een keer veroorzaakte een wasdroger de brand, van de andere twee branden is de oorzaak nog niet bekend. De politie doet hier onderzoek naar. Gelukkig is niemand gewond geraakt. Bewoners die niet terug kunnen naar hun eigen woning hebben ergens anders onderdak gevonden.

• Hoe willen we onze bomen de komende 10 jaar onderhouden?

07 november 2023

Dat staat in het Bomenprogramma 2023-2033. Hierin beschrijven we hoe we de bomen onderhouden en wat onze ambitie is op het gebied van bomen.

• Energiehulp legt 2.500e bezoek af

03 november 2023

De Energiehulpen kwamen deze week voor de 2.500e keer bij een inwoner op bezoek. Wethouder Tanja de Jonge feliciteerde Energiehulp met dit resultaat.

• Amstelwijckavond 14 november

30 oktober 2023

Amstelwijck is een nieuwe woonwijk met oog voor natuur en klimaat. Maar liefst 40% van de wijk bestaat straks uit groen en water. De wijk krijgt steeds meer vorm. Nieuwsgierig naar de laatste ontwikkelingen en bouwplannen voor deze groene woonwijk? Kom dan op dinsdag 14 november tussen 17.00 en 20.00 uur naar de Amstelwijckavond in de Moskee Al-Fath aan het Van der Steenhovenplein 2.