Inkopen doen voor de feestdagen? Parkeer voordelig aan de rand van de binnenstad

Wie vanaf zaterdag 18 november in het weekend met de auto naar de binnenstad komt, parkeert het voordeligst aan de rand van de stad. Parkeren in parkeergarage Energiehuis kost dan maximaal € 3,00 voor een dag. Parkeerterrein Weeskinderendijk is een gratis parkeerterrein. Vanaf beide parkeerplekken rijdt een gratis pendelbus op zaterdag en zondag. De actie geldt tot en met zondag 24 december.

De gratis pendelbussen rijden op zaterdag tussen 10.00 – 17.30 uur en op zondag van 12.00 – 17.30 uur op en neer. De pendelbus vanaf parkeerterrein Weeskinderendijk stopt bij het busstation aan de Johan de Wittstraat. Vanaf Energiehuis stopt de pendelbus bij de kruising van de Museumstraat/Kolfstraat. De binnenstad is vanaf beide parkeermogelijkheden ook goed lopend te bereiken.

Parkeerroute

De parkeerroute in de binnenstad staat aangegeven met borden. Om het verkeer in de weekenden voor Sinterklaas en Kerst in goede banen te leiden, zet de gemeente verkeersregelaars in op de Spuiboulevard. Zodra de parkeergarages in de binnenstad vol zijn, verwijzen zij parkeerders naar parkeergarage Energiehuis of Weeskinderendijk. De gemeente zet hiervoor ook extra tekstkarren in.