• Noorderhoofd mooi rustpunt en start wandelrondje Wantij-West

28 juli 2023

De werkzaamheden op het Noorderhoofd aan de voet van de Prins Clausburg zijn klaar. De gemeente Dordrecht zet daarmee een belangrijke stap in de vergroening van het gebied. Het is ook een schakel in de ontwikkeling van het wandelrondje Wantij-West.

• Test met statiegeldbeugels aan afvalbakken

21 juli 2023

Wethouder Tanja de Jonge heeft vandaag de eerste statiegeldbeugel in gebruik genomen in het Merwesteinpark. In de binnenstad en parken hangen als test aan 40 afvalbakken statiegeldbeugels. Inwoners die komen picknicken in het park en bezoekers in het centrum kunnen hun statiegeld flesjes en blikjes in de beugel achterlaten, die ze zelf niet willen inleveren.

• Gemeente spreekt deelnemers illegale straatraces persoonlijk aan

21 juli 2023

In 2 Dordtse industriegebieden en havengebieden worden vaak scooterraces, motorraces en autoraces op de openbare weg georganiseerd. Deze illegale races veroorzaken onveilige situaties in het verkeer, ongelukken en geluidoverlast. Bij races met veel deelnemers en publiek is ook de kans aanwezig dat onderlinge spanning ontstaat. De grootte van de groep wisselt van 15 tot wel 150 personen.

• Burgemeester Kolff wenst jou een prettige zomer toe

17 juli 2023

Beste Dordtenaren, hierbij een zomerboodschap van burgemeester Kolff.

• Monitor Verkeersveiligheid april - juni 2023

12 juli 2023

De gemeente krijgt vaak het signaal dat bewoners verkeersoverlast als grote bron van ergernis ervaren. Te hard rijden en agressief rijgedrag zorgen voor onveiligheid in het verkeer. Daarom is de gemeente met ingang van 2023 gestart met extra controles. De uitkomsten van deze verkeerscontroles communiceren we per 3 maanden. Dit is het 2e overzicht.

• Tour de France Femmes 2024 komt naar Dordrecht

10 juli 2023

Rotterdam, Den Haag en Dordrecht organiseren de start van de Tour de France Femmes avec Zwift in 2024. Dat maakte de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb vandaag bekend. Het nieuws dat de tour in 2024 onder andere door Dordrecht komt, leidt tot enthousiaste reacties.

• Meer kinderen een zwemdiploma met voortzetten en uitbreiden Dordtse aanpak

07 juli 2023

De aanpak om kinderen met een zwemdiploma van de basisschool te laten gaan, zetten wij voort. Ook wordt het uitgebreid. In het nieuwe schooljaar mikken we op deelname van nog minimaal 3 scholen. Daarmee komt het aantal scholen op 10. Behalve in de Sportboulevard komen mogelijk ook zwemlessen in zwembad De Dubbel in Dubbeldam.

• Komst van AZC op Distripark

07 juli 2023

Het nieuwe Asielzoekerscentrum (AZC) in Dordrecht biedt plaats aan maximaal 580 plekken. Dit is nu afgesproken door de gemeente Dordrecht met het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA). Dordrecht wil bijdragen aan een veilige en menselijke opvang in Nederland. Het COA is en blijft verantwoordelijk voor de opvang van asielzoekers in Nederland.

• Lege lachgascilinders inleveren bij afvalbrengstations

04 juli 2023

Sinds het verbod op lachgas per 1 januari 2023 en het vervallen van statiegeld op lege cilinders belanden lachgascilinders steeds vaker bij het restafval. Dit is een groeiend probleem voor de afvalketen en zo ook bij HVC. Daarom roepen ze op tot het inleveren van deze cilinders bij één van onze afvalbrengstations.