Mei

• Resultaten veiligheidsmonitor 2023

31 mei 2024

Benieuwd hoe de veiligheid in je wijk wordt beleefd? Hoe presteert onze stad op het gebied van sociale overlast of criminaliteit in vergelijking met andere gemeenten? Hoe schatten de Dordtenaren de kans in om slachtoffer te worden van woninginbraken? Of de kans op een ongeval met gevaarlijke stoffen? Lees het in de Veiligheidsmonitor.

• Te veel PFAS in eieren hobbykippen Zuid-Holland-Zuid

30 mei 2024

Alle in regio Zuid-Holland Zuid onderzochte eieren van hobbykippen bevatten PFAS-concentraties die 6 tot 1.000 keer hoger zijn dan commercieel geproduceerde eieren. Dat blijkt uit de risicobeoordeling die het RIVM deed voor 31 locaties van hobbykippen in deze regio. Het RIVM handhaaft daarom het advies dat zij en de GGD Zuid-Holland Zuid eerder hebben gegeven.

• Kom naar de informatiemarkt Wielwijk en Amstelwijck

29 mei 2024

Bent u benieuwd naar de ontwikkelingen in Wielwijk en Amstelwijck? Op donderdag 13 juni 2024 organiseren we een informatiemarkt Wielwijk en Amstelwijck over de werkzaamheden en ontwikkelingen in de wijk.

• Gemeente en waterschap sluiten afvalwaterakkoord

29 mei 2024

Op 24 mei 2024 heeft de gemeente met waterschap Hollandse Delta een akkoord gesloten over het verwerken van afvalwater.

• Nieuwe meedenkbijeenkomst station Dordrecht

23 mei 2024

We willen Dordrecht en de regio goed bereikbaar houden. Daarom kijken we naar de toekomst van station Dordrecht en het gebied daaromheen. Ook kijken we hoe we het stationsgebouw optimaal kunnen gebruiken en het gebied meer leefbaar kunnen maken. Hierbij hebben we extra aandacht voor voetganger en fiets. We horen graag uw ideeën hierover. U bent daarom van harte welkom op de meedenkbijeenkomst van 5 juni 2024 over de mogelijke oplossingsrichtingen voor station Dordrecht.

• Monitor Verkeersveiligheid 1ste kwartaal 2024

17 mei 2024

Ook in het eerste kwartaal van 2024 is gewerkt aan een veiligere gemeente op het gebied van verkeer. Bewoners geven vaak het signaal af dat verkeersovertredingen een grote bron van ergernis zijn. Ook versterkt dit een gevoel van algemene onveiligheid. Daarom is er gestart met extra verkeerscontroles.

• Vanaf september betaald parkeren in delen van Vogelbuurt

02 mei 2024

Op 1 september 2024 voert de gemeente betaald parkeren in delen van de Vogelbuurt in.