• Informatiemarkt over de Spuiboulevard op 30 september

19 maart 2024

In het Stadskantoor is op zaterdag 30 september een informatiemarkt over de plannen voor de Spuiboulevard? Wie hier meer over wil weten, is welkom van 13.00 tot 17.00 uur.

• Festival Voor de Vloed

25 september 2023

Op zaterdag 30 september wordt in de Dordtse binnenstad op verschillende ludieke manieren aandacht gevraagd voor wateroverlast en overstroming. Gemeente Dordrecht en waterschap Hollandse Delta organiseren deze dag het culturele Festival Voor de Vloed.

• Dordtenaren scheiden afval steeds beter

21 september 2023

De hoeveelheid restafval die Dordrecht inzamelt wordt steeds kleiner. Dordtenaren hadden vorig jaar gemiddeld 191 kilo restafval, vier jaar geleden was dat nog 243 kilo per persoon. Doordat er veel minder afval verbrand wordt levert dat winst op voor het milieu en voor de portemonnee.

• Krispijnseweg bijna klaar

20 september 2023

Van maandag 25 september tot en met donderdag 5 oktober brengt aannemer Gebr. Van Kessel B.V. asfalt aan op de Krispijnseweg. In deze periode is de weg helemaal of voor een deel afgesloten.

• 21 september gebiedsinformatiemarkt Maasterras

13 september 2023

De komende jaren bouwt Dordrecht tussen het spoor, Krispijn, de A16 en de Oude Maas een nieuwe wijk: Maasterras. We bouwen een wijk voor generaties van nu en straks. Om te leren, te wonen, te werken maar ook om te beleven. Met ruimte voor groen en voor ondernemen. Vlakbij het station en de binnenstad.

• Dordt loopt warm voor Nationale Sportweek

12 september 2023

De NOC*NSF Nationale Sportweek barst deze week weer los. Dordrecht is voor het tweede jaar op rij gaststad van deze week. We willen hiermee meer mensen enthousiast maken over sport en bewegen. En het leeft dit jaar nog meer dan vorig jaar. Naast het hoofdprogramma organiseren de sportaanbieders zelf ook veel meer activiteiten. In totaal 140!

• Over 3 weken alleen nog betalen met pinpas of creditcard bij parkeerautomaten

12 september 2023

Vanaf maandag 2 oktober is het niet meer mogelijk om met muntgeld te betalen bij de parkeerautomaten op straat. Om parkeerders hierover te informeren zien zij een aankondiging op het startscherm van alle 160 parkeerautomaten. Maandag 2 oktober starten we met het vervangen van de behuizing van de automaten. Parkeergeld betalen kan dan alleen nog digitaal met een pinpas, creditcard of met een parkeerapp.

• Burgemeester doet aangifte na lekken van documenten dossier Chemours

05 september 2023

Burgemeester Wouter Kolff doet aangifte bij de politie omdat documenten over het dossier Chemours zijn gelekt.

• Een nieuwe groeiagenda

01 september 2023

De 7 Drechtsteden-gemeenten hebben een nieuwe Groeiagenda. Het is een handreiking naar onderwijs en ondernemers om samen te werken aan een sterke regio. Waar het prettig wonen, werken, studeren en leven is.

• Nieuw: Contactpunt voor geldzorgen op de werkvloer

01 september 2023

Het leven is duur en het aantal mensen met geldzorgen groeit. Heeft u moeite om rond te komen terwijl u werk heeft? Of merkt u als werkgever dat dit speelt bij uw medewerkers? Dan kunt u terecht bij het Contactpunt Geldzorgen op de werkvloer dat sinds 1 september open is.