• Miljoenen vanuit het Rijk voor woningbouw Spoorzone

28 juni 2023

Dordrecht ontvangt 29 miljoen voor het toekomstige Maasterras en de gebiedsontwikkeling rondom het toekomstige station Leerpark-Gezondheidspark. Voor het Maasterras gebruikt de gemeente het geld om geluidswerende maatregelen te nemen langs de A16. Deze maatregelen zijn nodig om woningen te kunnen bouwen op het Maasterras.

• Verwijderen laatste bomen Dordtse Mijl

21 juni 2023

Voor de boven- en ondergrondse werkzaamheden aan de Dordtse Mijl verwijderen we vanaf maandag 26 juni 8 bomen langs de Laan der Verenigde Naties. Het gaat om het deel van de weg tussen de afrit A16 (bij het tankstation) en de binnenstad. De aannemer verwijdert de gemarkeerde bomen, zie afbeelding. Dit zijn de laatste 8 bomen die we, vanuit het definitieve ontwerp van 2019, verwijderen voor het opknappen van de Laan der Verenigde Naties.

• Spartelbadje Wantijpark tijdelijk dicht

20 juni 2023

Sinds zaterdag 17 juni is het spartelbadje in het Wantijpark dicht. Dit kwam eerst door een probleem met een pomp. Dit probleem hebben we nu opgelost. Het badje blijft de komende dagen nog dicht vanwege het weer. Als de weersverwachting blijft zoals het nu is, kan het badje aankomende vrijdag weer open.

• Gezamenlijke reactie van de vier gemeenten

16 juni 2023

We begrijpen goed dat inwoners geschrokken zijn van de uitzending van Zembla over DuPont/Chemours. Het is voor iedereen confronterend om te zien. Wij vinden dat inwoners en anderen niet geconfronteerd mogen worden met de gevolgen van de uitstoot van PFAS door deze bedrijven. Deze stoffen horen niet thuis in het milieu, niet in ons water, niet in onze bodem, niet in ons voedsel.

• Verhuizing crisisnoodopvang aan de Marconiweg

16 juni 2023

De crisisnoodopvang aan de Marconiweg in Dordrecht gaat sluiten. Rond 1 juli brengen we de groep vluchtelingen onder binnen onze regio.

• Medewerkers in de kinderopvang in het zonnetje gezet

16 juni 2023

Zo'n 300 mensen die in Dordrecht in de kinderopvang werken, genoten woensdag van een feestelijke avond in de Biesboschhal. De bijeenkomst was een bedankje voor hun inzet tijdens de coronapandemie. Er was een buffet, muziek, een inspirerend betoog van prinses Laurentien en waarderende woorden van wethouder Peter Heijkoop.

• Invoering Ja/Ja-sticker vanaf 1 juli

13 juni 2023

Vanaf 1 juli gaat Dordrecht over op een nieuw systeem van brievenbusstickers. Met de invoering van het nieuwe systeem wordt reclamedrukwerk alleen nog verspreid als op een brievenbus een Ja/Ja sticker is geplakt. Veel folders belanden ongelezen bij het oud papier. Op deze manier wil de gemeente papierverspilling tegengaan.

• Geen plek meer voor naturistencamping

09 juni 2023

Naturistencamping De Ammoniet van naturistenvereniging Goed Af moet per 1 januari 2026 plaats maken voor de woningbouwontwikkeling van Amstelwijck. De gemeente en de naturistenvereniging Goed Af, hebben ondanks een intensieve zoektocht geen haalbare alternatieve plek gevonden. Het is nu aan de naturistenvereniging om zich te beramen over haar toekomst.

• Extra lening voor starters op de woningmarkt

08 juni 2023

Starters op de woningmarkt kunnen bij de gemeente Dordrecht een starterslening aanvragen om het kopen van een eerste huis makkelijker te maken.

• Doorbouwen aan een sterke en groene stad

05 juni 2023

De gemeente blijft investeren in de toekomst van Dordrecht en Dordtenaren, ondanks stijgende kosten en hoge inflatie. Investeren in nieuwe woningen, in het tegengaan van armoede, in de banen van de toekomst, in schone energie en energiebesparing en in veiligheid. Dit om de stad (financieel) sterker te maken. En dat is nodig. Dat blijkt uit de Kadernota 2024 die het college aan de gemeenteraad voorlegt. Het financiële beeld voor de komende jaren is namelijk aan het veranderen. Dat vraagt om scherpe keuzes.

• Kom naar de informatiebijeenkomst over de nieuwe hoogspanningsverbinding 380 kV!

02 juni 2023

In 2030 is de hoogspanningsverbinding tussen Geertruidenberg en Krimpen aan den IJssel niet meer voldoende om aan de groeiende vraag naar elektriciteit te voldoen. Daarom hebben Netbeheerder TenneT en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) bekend gemaakt dat er een nieuwe hoogspanningsverbinding 380 kV komt. Deze hoogspanningsverbinding komt óf tussen de hoogspanningsstations Geertruidenberg en Krimpen aan den IJssel óf tussen Geertruidenberg en Crayestein in Dordrecht.

• Dordrecht langer Regenboogstad

02 juni 2023

Dordrecht is ook van 2023 tot 2026 Regenboogstad. Hiermee maakt Dordrecht zich sterk voor het verbeteren van de sociale acceptatie, veiligheid en emancipatie van LHBTI+ personen. Naast Dordrecht doen nog 55 andere steden mee met het programma Regenboogsteden. Dordrecht is al Regenboogstad sinds 2018.