Verhuizing crisisnoodopvang aan de Marconiweg

De crisisnoodopvang aan de Marconiweg in Dordrecht gaat sluiten. Rond 1 juli brengen we de groep vluchtelingen onder binnen onze regio.

Boot BellRiva

De gemeenteraad van Hendrik Ido Ambacht heeft gisteravond ingestemd met het voorstel. Voor een periode van 2 jaar brengt de gemeente de groep onder op de boot BellRiva in Hendrik Ido Ambacht. Deze boot werd tot afgelopen 1 april ingezet voor de opvang van 200 Oekraïners.

Warme overdracht

De crisisnoodopvang locatie aan de Marconiweg is ongeschikt voor langdurige opvang. Ondanks dat hebben de vluchtelingen er een jaar verbleven. De gemeente Dordrecht zorgt - in samenwerking met de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid en het COA - voor een warme overdracht van de groep bewoners aan de gemeente Hendrik Ido Ambacht.