Kom naar de informatiebijeenkomst over de nieuwe hoogspanningsverbinding 380 kV!

In 2030 is de hoogspanningsverbinding tussen Geertruidenberg en Krimpen aan den IJssel niet meer voldoende om aan de groeiende vraag naar elektriciteit te voldoen. Daarom hebben Netbeheerder TenneT en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) bekend gemaakt dat er een nieuwe hoogspanningsverbinding 380 kV komt. Deze hoogspanningsverbinding komt óf tussen de hoogspanningsstations Geertruidenberg en Krimpen aan den IJssel óf tussen Geertruidenberg en Crayestein in Dordrecht.

Een deel van de 2 mogelijke trajecten ligt op het grondgebied van de gemeente Dordrecht. Namelijk het Nationaal Park de Biesbosch. Dit is ook een Natura 2000 gebied. Aanleg van deze hoogspanningskabels kan grote gevolgen hebben voor de kwetsbare natuur, dieren en vogels. En de recreatiemogelijkheden in dit gebied. Daarom is het belangrijk dat gemeente, organisaties en inwoners van Dordrecht meedoen en meepraten in dit proces.

Notitie Reikwijdte en Detailniveau

Er zijn verschillende manieren waarop u uw mening kunt geven. Zoals bij een informatiebijeenkomst en het indienen van uw zienswijze. Tot en met 6 juli 2023 is de Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor dit project te bekijken via www.tennet.eu/geertruidenberg-krimpen-crayestein. Iedereen kan op de Notitie reageren door het geven van een zienswijze tot en met 6 juli. Daarna wordt de definitieve Notitie Reikwijdte en Detailniveau afgesproken en starten de onderzoeken.

Kom naar de informatiebijeenkomst

U kunt ook in gesprek gaan met medewerkers van TenneT en het ministerie van EZK. Dat kan op donderdag 15 juni 2023 bij de informatiebijeenkomst bij Crayestein Golf in Dordrecht. De informatiebijeenkomst is een inloopavond van 19.00 uur tot 21.00 uur.

Aanmelden nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief via www.tennet.eu/geertruidenberg-krimpen-crayestein zodat u niets mist van alle ontwikkelingen.