• Teveel PFAS in eieren van hobbykippen

20 december 2023

Advies RIVM en GGD ZHZ: eet geen eieren van hobbykippen.

• Hoge waterstanden voorlopig voorbij

19 december 2023

De hoge waterstanden rondom het eiland van Dordrecht zijn voorlopig voorbij. De waterstanden zijn weer op het normale niveau en op korte termijn zijn geen grote stijgingen te verwachten.

• Nieuwjaarsreceptie 9 januari 2024

19 december 2023

Op dinsdag 9 januari 2024 luiden we het nieuwe jaar in tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Dordrecht.

• Afslag 4 op N3 bij Gezondheidspark en Sportboulevard weer open

19 december 2023

Afslag 4 op de N3 Dordrecht-Papendrecht bij de Sportboulevard en het Albert Schweitzer ziekenhuis gaat donderdagochtend 21 december weer open.

• Ontwerpbestemmingsplan Maasterras vanaf 21 december te bekijken

15 december 2023

Dordrecht investeert in de toekomst van de stad. De ambitie om de stad sterker te maken en te groeien wordt concreet in de nieuwe wijk Maasterras. Daar komen als het aan de gemeente ligt straks 3000 tot 4000 nieuwe woningen. Dat staat in het ontwerpbestemmingsplan voor dit gebied. Vanaf 21 december kan iedereen deze bekijken en er op reageren. Op 15 januari 2024 is er een inloopavond.

• Gescheiden afvalinzameling bij hoogbouw

15 december 2023

Ook bewoners van appartementen in Dordrecht kunnen hun afval over afzienbare tijd meer gescheiden aanbieden. GFT+e (groente, fruit, tuinafval en etensresten) zit nu nog in de containers voor restafval. Binnenkort komen daar aparte wijkcontainers voor. Ook de inzameling van plastic verpakkingen, blik en drinkpakken (PBD) verandert.

• Energietoeslag aanvragen kan weer

11 december 2023

Bent u minder gaan verdienen of is uw uitkering omlaag gegaan? Dan heeft u misschien recht op de energietoeslag. Heeft u de toeslag niet automatisch gekregen? En denkt u dat u er wel recht op heeft? Sinds maandag 11 december kunt een aanvraag doen.

• Explosie aan woning Fregatstraat

11 december 2023

Zaterdagavond 9 december is rond 20:30 uur een woning aan de Fregatstraat in Dordrecht flink beschadigd door een explosie. Er zijn geen gewonden te melden.