Augustus

• Vervolgonderzoek naar PFAS in eieren van start

31 augustus 2023

Verschillende inwoners houden kippen en eten de eieren die deze kippen leggen. Het is daarom belangrijk om te weten of er PFAS terecht komen in de eieren. En wat dit betekent voor de inwoners die deze eieren eten. Daarom starten de gemeenten Dordrecht, Molenlanden, Papendrecht en Sliedrecht een uitgebreid onderzoek daarnaar.

• Opening fototentoonstelling Oudroze

28 augustus 2023

Wethouder Chris van Benschop opent op vrijdag 1 september om 14.00 uur de 'buitententoonstelling' Oudroze op het trottoir langs de Spuiboulevard bij het Stadskantoor.

• Gemeente Dordrecht helpt verenigingen met subsidieregelingen

25 augustus 2023

De gemeente biedt in september twee subsidieregelingen aan Dordtse sportverenigingen. Hiermee kunnen verenigingen investeren in voorzieningen en professionele kracht. Dit draagt bij aan de ambitie dat Dordtenaren gaan én blijven sporten.

• Afrit N3 en fietspad bij Gezondheidspark dicht voor geluidsschermen

09 februari 2024

De afrit van de N3 richting Papendrecht bij het Gezondheidspark gaat 11 september enkele maanden dicht. De afsluiting is nodig om geluidsschermen te plaatsen.

• Kinderen aan de slag met elektronisch afval tijdens E-waste Race

23 augustus 2023

De gemeente Dordrecht en de gemeente Papendrecht organiseren samen de E-waste Race Drechtsteden. Van 4 september tot en met 28 september gaan scholen de strijd aan met elektronisch afval. Het leerzame project combineert de bewustwording over circulariteit met een inzamelactie. Op deze manier leren kinderen en hun omgeving dat het inzamelen van elektronisch afval leuk, leerzaam en gemakkelijk is.

• Reconstructie Laan der Verenigde Naties hervat na bouwvak

14 juli 2023

Afgelopen mei is aannemer Heijmans Infra B.V. gestart met het opknappen van de Laan der Verenigde Naties. Dat is het deel tussen de afrit A16, bij het tankstation, en de binnenstad. Deze laatste mijl naar het centrum is nu geen visitekaartje voor de stad.