• Sociale dienst begonnen met uitbetaling energietoeslag 2023

26 oktober 2023

De Sociale Dienst Drechtsteden is op ons verzoek begonnen met het uitkeren van de energietoeslag van 2023. Na het bedrag van 400 euro dat voor de zomer is uitgekeerd, gaat het nu om een bedrag van 410 euro.

• Tour de France Femmes 2024 in Dordrecht: dit is de route

De tweede etappe van de Tour de France Femmes avec Zwift 2024 start op het Energieplein in Dordrecht op dinsdag 13 augustus. Dat maakte de organisatie vandaag bekend tijdens een persconferentie in Parijs.

• Ontwikkelaar bekend van woningbouwproject Oudland

19 maart 2024

De aanbestedingsprocedure voor het project Oudland is klaar. Projectontwikkelaar Waaijer Projectrealisatie B.V. heeft de aanbesteding gewonnen. Het bedrijf bouwt er 50 woningen.

• Denk mee over het mobiliteitsplan 2040

10 oktober 2023

Dordrecht is in beweging! Er komen meer huizen en banen. Daarnaast staan we voor een grote klimaatopgave. Om de stad ook in de toekomst mooi, gezond en bereikbaar te houden zijn wij bezig met een mobiliteitsplan. Hierin staat hoe Dordrecht er in 2040 uit komt te zien als het gaat om verkeer en de inrichting van de stad.

• Overeenkomsten AZC Dordrecht getekend

09 oktober 2023

Het Asielzoekerscentrum (AZC) op de hoek Aquamarijnweg-Burgemeester van der Dussenstraat gaat waarschijnlijk in het vierde kwartaal van 2024 open. Vorige week hebben burgemeester Wouter Kolff en bestuursvoorzitter Milo Schoenmaker van het COA de bestuursovereenkomst en de huurovereenkomst getekend. Het AZC krijgt 580 plekken, en staat er 10 jaar.

• Begroting 2024: sterker, socialer, schoner

06 oktober 2023

De begroting 2024 van de gemeente Dordrecht is sluitend; het bouwt voort op de ingeslagen weg van het Politiek Akkoord 2022-2026. We bereiden ons tegelijkertijd wel voor op financieel zwaardere tijden. Vanaf 2025 dreigt er een groot financieel tekort dat in de jaren erna meer wordt. Dat vraagt om scherpe keuzes voor de toekomst.