Kinderdagverblijf Happy4Kids krijgt boete

De gemeente Dordrecht heeft kinderdagverblijf Happy4Kids een boete gegeven. Dat gebeurde na een controle van de GGD. De controle vond plaats omdat mensen zich zorgen maakten over de kinderdagverblijven aan de Burgemeester de Raadtsingel en de Beverwijckstraat.

De GGD constateerde dat Happy4Kids zich niet houdt aan de Wet Kinderopvang. Zo was er op beide locaties te weinig geschikt personeel aan het werk. Ook zijn er zorgen over het pedagogisch klimaat en de stabiliteit van de opvang van kinderen.

De kinderopvang moet binnen twee weken verbeteringen uitvoeren. Als de situatie niet verbetert moet Happy4Kids een boete betalen. Als de kinderopvang zich niet houdt aan de regelgeving en de Wet Kinderopvang kan de gemeente beide locaties sluiten. Het welzijn van de kinderen is het belangrijkst bij de opvang van kinderen. De gemeente houdt dat goed in de gaten.