Woningcorporaties en gemeente pakken hoge energielasten huurders aan

Gemeente Dordrecht en de woningcorporaties Woonbron en Trivire hebben met elkaar afgesproken om alles in het werk te stellen om de energielasten van huurders zo spoedig mogelijk te verlagen.

Zo hebben de corporaties de verduurzaming van alle huurwoningen met een EFG label naar voren gehaald. Voor woningen waar dit niet mogelijk is, komt een apart plan van aanpak. Uiterlijk in 2028 moeten huurwoningen met deze labels in Dordrecht tot het verleden behoren. Daarnaast krijgen huurders alle hulp om energie te besparen, met de inzet van energiehulpen en de campagne Slim Energie Besparen.

Op 22 maart 2023 hebben de bestuurders van de corporaties en de gemeente deze afspraken ondertekend.

Energierekening verlagen

Gemeente Dordrecht wil dat het voor iedereen mogelijk is om de energierekening te verlagen. Daarom werkt de gemeente samen met de woningcorporaties om hun huurders hierbij te ondersteunen. Met de inzet van energiehulpen voor kleinere maatregelen in huis bijvoorbeeld. En met het verduurzamen van de hele woning naar een toekomstbestendig energielabel. Door onze krachten te bundelen dringen we de energielasten terug van deze huishoudens. Zo dragen we bij aan het verminderen van armoede in Dordrecht.