Peter van der Velden waarnemend burgemeester

Peter van der Velden wordt waarnemend burgemeester van Dordrecht na het vertrek van Wouter Kolff. Hij stopt per 1 september 2024 als burgemeester van Dordrecht.

Waarnemend burgemeester Peter van der Velden Hij gaat aan de slag in Den Haag als nieuwe commissaris van de Koning in de provincie Zuid-Holland.

Niet onbekend

Peter van der Velden (70) is geen onbekende voor Dordrecht. Hij nam al eerder waar, in 2017 na het vertrek van burgemeester Brok. Op dit moment is Van der Velden waarnemend burgemeester van Leiden. Onze wethouder Peter Heijkoop is voorgedragen voor het burgemeesterschap van deze stad.

Van der Velden begint op 23 september. De procedure voor een nieuwe door de Kroon benoemde burgemeester in Dordrecht begint naar verwachting in november.