Spartelbadje Wantijpark tijdelijk dicht

Sinds zaterdag 17 juni is het spartelbadje in het Wantijpark dicht. Dit kwam eerst door een probleem met een pomp. Dit probleem hebben we nu opgelost. Het badje blijft de komende dagen nog dicht vanwege het weer. Als de weersverwachting blijft zoals het nu is, kan het badje aankomende vrijdag weer open.

Jonge kinderen en hun (groot)ouders kunnen gebruik maken van het spartelbadje. Het badje is een populaire gratis voorziening in Dordrecht. Het ligt in het Wantijpark. Het spartelbadje was de afgelopen dagen dicht door een probleem met een pomp. Dit probleem is opgelost maar vanwege de weersomstandigheden blijft het spartelbadje voor nu alsnog dicht.

Regels van het spartelbadje

Wanneer gaat het spartelbadje open?

• Als de temperatuur buiten 22 graden of hoger is
  • Als het droog en open weer is

Als er bewolking, kans op regen of onweer is, blijft het spartelbadje gesloten. Volgens de huidige weersverwachtingen kan het spartelbadje vrijdag weer open. Houd de weersverwachtingen in de gaten want dit kan veranderen in de loop van de week.

Opknapbeurt van het spartelbadje

De afgelopen 2 jaar hebben we het spartelbadje flink opgeknapt. Het hoeft niet meer elke dag opnieuw met de hand gevuld en leeggepompt te worden. Dit gebeurt vanaf nu automatisch: het water gaat van het bad naar een bufferbad in het pompgebouw. Het pompgebouw maakt het water schoon en de volgende dag het badje ingepompt. Zo bespaart de gemeente veel water.

Toiletten

In het pompgebouw zijn er 2 openbare toiletten. Deze toiletten zijn alleen open als het spartelbadje ook open is.