Extra lening voor starters op de woningmarkt

Starters op de woningmarkt kunnen bij de gemeente Dordrecht een starterslening aanvragen om het kopen van een eerste huis makkelijker te maken.

Een starterslening komt bovenop de normale lening (de hypotheek). Een starterslening is te krijgen tot maximaal 20 % van de aankoopsom (max. € 250.000) met een maximum leenbedrag van € 50.000,-. De gemeente biedt de starterslening via het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn) aan.

Met de starterslening vergroten we de kans op een koopwoning voor starters in onze gemeente.

Aanvragen en voorwaarden

Om een starterslening te kunnen krijgen, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. De volledige voorwaarden en het aanvraagformulier vindt u op www.dordrecht.nl/starterslening. Zo moet u tussen de 18 en 35 jaar oud zijn op het moment van de aanvraag. Ook moet u minimaal 1 jaar woonachtig zijn in Dordrecht of minimaal 10 jaar in Dordrecht gewoond hebben of een aanstelling hebben bij een in Dordrecht gevestigd bedrijf of instelling. Voor het aanvragen van een starterslening is een DigiD nodig. Een starterslening kunt u pas aanvragen als u een (voorlopige) koopovereenkomst hebt gesloten onder voorbehoud van financiering. De aanvraag duurt maximaal 8 weken na de dag van het indienen van de aanvraag.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u hier terecht. U kunt ook contact opnemen met het subsidiebureau via telefoonnummer 14 078 of via het contactformulier