Vraag en antwoord Voorstraat Noord
- Terras de Tijd voor pand zelf.
- Meer fietsnietjes, maar niet aansluitend zodat mensen er door kunnen om naar de winkels te gaan. Uitbreiden richting 203.
- Eerdere versmalling realiseren op Steegoversloot.
- Maskering rommel bij route naar Appelsteiger.
Boombakken in zichtlijn plaatsen bijvoorbeeld. - Terras voor Magazijn beter afgeschermd voor veiligheid.
- Hergebruik witte bloembakken op andere locatie.
- Geen fel kleurgebruik op de straat.
- Ieder terras strakker intekenen en volledig afschermen aan rijbaan zijde. Geen open gedeeltes in verband met kinderen die de straat op kunnen schieten.
- Meer groen, minder auto's.
- Meer straatafvalbakken in de straat (ivm Shoarma tent) en minder zitelementen
- Beschikbaar stellen groenafval containers.
- Ter hoogte van de Nieuwbrug meer snelheidsremmende maatregelen toepassen in verband met toeristen route.
Voorstel om huidige wit/grijze plantbakken hier te plaatsen.
De kleurvakken voor het Magazijn geven extra aandacht voor verkeer wat door de straat rijdt, hiermee proberen wij de snelheid eruit te halen. Verder kunnen deze vakken automatisch worden gebruikt voor laden & lossen.
Het laden en lossen wordt beter gefaciliteerd, omdat alle Amsterdammertjes uit het straat beeld zullen verdwijnen.
Deze wens hebben wij meegenomen in het definitief ontwerp.
Dit is een punt voor de exploitant in samenspraak met bewoners.
De gemeente is in beginsel geen partij hierin. We vragen u als bewoner(s) met de exploitant afspraken te maken dat er in de nacht geen glasbakken verplaatst moeten worden.
Wij hebben het fietsparkeren in het nieuwe ontwerp beter gefaciliteerd.
Er is meer ruimte gecreëerd. Vaste laad en lostijden afspreken is niet aan de gemeente en ook lastig gezien de verschillende leveranciers en hun routes.
Wij hebben het fietsparkeren zoveel mogelijk in de straat gehouden.
Fietsers willen altijd zo dichtbij mogelijk kunnen parkeren.
Horeca exploitanten kunnen hierover gezamenlijk in overleg gaan.
Wellicht een combi-deal sluiten met dezelfde vuilophaaldienst.
Deze blijft gehandhaafd in het nieuwe ontwerp.
De Wijnstraat is een auto luw gebied.
De Hide Away valt net buiten de projectgrenzen van dit ontwerp.
Als er budget over blijft, kunnen we hier nog apart naar kijken.
Wij gaan hier niet vanuit en het rijden over een voetpad is een verkeersovertreding. Hierop zal dus gehandhaafd worden. Aan de andere kant is deze opzet juist bedoeld om te kunnen passeren en daarmee geen opstoppingen te hebben op de Voorstraat Noord.
Er zal voldoende ruimte blijven voor vervoersbewegingen van minder validen.
Alle bewoners zijn/worden netjes geïnformeerd en kunnen de informatie vinden op de website.
Alle bewoners zijn tijdig geïnformeerd.
Als u muziekoverlast ervaart, kunt u een melding doen bij de omgevingsdienst. Zij komen dan meten op mogelijk overlast.
In het huidige ontwerp zijn alle openbare zitelementen verwijderd.
Er kan dus alleen gezeten worden op de daarvoor bestemde terrassen.
Er zit al een beperking op de openingstijden van alle terrassen. Dit is opgenomen in de exploitatievergunning van iedere ondernemer.
Deze blijft gehandhaafd.
Wij houden rekening met een testfase. Als blijkt dat de attentievakken niet werken, zullen er andere maatregelen bekeken worden.
Wij participeren op dit moment voldoende met bewoners en ondernemers.
Brieven zijn verzonden naar direct omwonenden.
Uitnodiging verstuurt voor bewonersavond op het stadskantoor.
Reacties per mail en brief gecommuniceerd.
Tevens verwijzing naar website met "vraag & antwoord" en mogelijkheid tot downloaden definitief ontwerp.
In de horecanota en de nadere regels terrassen kan worden bepaald waar horecaconcentratiegebieden zijn en of er bepaalde voorwaarden gelden voor terrassen in en buiten de concentratiegebieden. Daarvoor is eerst de horecanota door de raad vastgesteld, waarna aansluitend de nadere regels terrassen door het college kon worden vastgesteld.
In de horecaconcentratiegebieden wordt meer ruimte gegeven aan horecaondernemers om vaker feesten met muziek te organiseren of om langer open te zijn. In de praktijk betekent dit dat ondernemers in de horecaconcentratiegebieden 12 keer per jaar een ontheffing kunnen aanvragen voor een feest met meer geluid (nu 5 keer per jaar) en 12 keer per jaar een ontheffing om langer open te zijn dan de reguliere openingstijden (nu 4 keer per jaar).
Attentievakken zijn meer gericht op het laden & lossen. Rokers zullen niet gefaciliteerd worden in dit gedeelde van de straat.
Wij gaan er niet vanuit dat hier mensen zullen staan, omdat het Magazijn aan de achterzijde een groot terras heeft. Als dit wel het geval is, is het een taak voor handhaving om hierop te anticiperen.
Drank mag alleen genuttigd worden op het vergunde terras en niet daarbuiten.
Het Magazijn heeft een terrasvergunning voor hun pand aan de voor- en achterzijde.
Café 't Avontuur krijgt inderdaad ook een klein terras, want zij zijn op vrijdag en zaterdag ook vanaf 15:00u geopend. Openingstijden terras zijn niet voor de nacht bestemd en deze tijden zijn opgenomen in de terrasvergunning.
De ligging van het terras is aangepast en naar de ingang-zijde gebracht.
Er komen losse tafels en stoelen op straatniveau. Amsterdammertjes verdwijnen uit het straatbeeld.
Er is altijd een terrasvergunning nodig voor de ruimte waar de exploitant de gelegenheid biedt om eten/drinken te nuttigen. Deze is gekoppeld aan de horecavergunningen van de ondernemer.
Deze lijst met wensen, vragen en antwoorden is het verslag van de inloopbijeenkomst. Wij hebben alle vragen opgesomd en alle wensen in het definitief ontwerp verwerkt.