Klachten over de gemeente
Bent u niet tevreden over het gedrag, handelen of nalaten van afspraken van een medewerker van de gemeente Dordrecht? Bespreek uw klacht dan direct met degene met wie u in gesprek bent of met de leidinggevende daarvan. Als het mogelijk is, lost de gemeente uw klacht direct op.
Bent u daarna niet tevreden over de afhandeling of lukt het u niet om een gesprek te hebben? Dan mag u uw klacht officieel schriftelijk indienen.
Deze pagina is alleen bedoeld voor het indienen van klachten over gedrag van de gemeente of haar medewerkers.
Vragen en opmerkingen over de openbare ruimte
Wilt u een probleem in de openbare ruimte melden, zoals losse stoeptegels, kapotte verlichting en dergelijke zaken?
Meldt dat via Fixi.
Handhaving
Heeft u een melding voor Handhaving? Bel dan met 14 078 of lees meer informatie over handhaving.
Afhandeling
U krijgt binnen 6 weken na het indienen bericht van ons
Een klacht indienen Direct online regelen
In de brief beschrijft u uw klacht en de datum van de gebeurtenis. Ook vermeldt u uw naam, adres en telefoonnummer en eventueel uw e-mailadres. Uw brief stuurt u naar:
Gemeente Dordrecht
Postbus 8
3300 AA Dordrecht
U krijgt een ontvangstbevestiging zodra wij uw klacht hebben ontvangen. Meestal volgt een uitnodiging voor een gesprek, dit noemen we een hoorzitting. In dat gesprek mogen u en degene tegen wie u de klacht indient uw kant van de klacht toelichten. Wij sturen daarna het verslag van de hoorzitting en ons besluit naar u op.
Als u het niet eens bent met het besluit op uw klacht, mag u uw klacht opnieuw voorleggen aan Nationale Ombudsman. U stuurt uw klacht binnen 1 jaar na ontvangst van ons besluit naar:
Nationale Ombudsman
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
In de brief met ons besluit leest u daarover meer informatie.
Als u het niet eens bent met een besluit op uw klacht mag u deze opnieuw voorleggen aan de Nationale Ombudsman.
Hebt u een besluit ontvangen over andere zaken en bent u het daarmee niet eens? Dan mag u tegen dat besluit bezwaar maken. Besluiten waartegen u bezwaar mag maken zijn bijvoorbeeld:
- een besluit op een vergunning (bouwvergunning, kapvergunning en zo meer) of
- een besluit waar u als belanghebbende bezwaar tegen heeft
Daarover leest u meer op de pagina Bezwaar maken
- uw klacht over:
- Sociale Dienst Drechtsteden
- Gemeentebelastingen Drechtsteden
- Onderzoekcentrum Drechtsteden
- Service Centrum Drechtsteden
- Ingenieursbureau Drechtsteden
- Bureau Drechtsteden
stuurt u naar:
Openbaar lichaam Drechtsteden
Postbus 619
3300 AP Dordrecht
- uw klacht over de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid stuurt u naar:
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
Postbus 550
3300 AN Dordrecht
-
uw klacht over de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid stuurt u per e-mail naar mail@vrzhz.nl of per post naar:
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid
T.a.v. het dagelijks bestuur
Postbus 350
3300 AJ Dordrecht
Meer informatie vindt u op de websites van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid en de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
Voor vragen over uw klacht aan de gemeente belt u met 14 078. Onze klachtencoördinatoren helpen u graag aan antwoorden.