Kosten trouwen en registratie partnerschap

In de Stadswinkel werken wij op afspraak en betaalt u met pin. Als pinnen echt niet mogelijk is, accepteren wij ook gepast contant geld.

Stadhuis

In de Kennedyzaal mag u totaal 56 gasten uitnodigen en in de Jachtkamer 18 gasten.

Van 09.00 uur tot 20.00 uur met toespraak:

• maandag tot en met donderdag  € 616,-
  • vrijdag € 866,-
  • zaterdag € 1.164,-
  • zondag € 1.860,-

Van 20.00 uur tot 09.00 uur met toespraak:

• maandag tot en met zondag € 1.860,-
Stadskantoor

Maandag tot en met donderdag van 10.00 uur tot 17.00 uur zonder toespraak: € 267,-. Een afspraak voor het Stadskantoor regelt u aan de balie van de gemeente. U mag met maximaal 10 personen komen, dit is inclusief (bruids)paar en getuigen.

Keuzelocatie

Van 09.00 uur tot 20.00 uur:

• maandag tot en met donderdag € 492,-
  • vrijdag € 740,-
  • zaterdag € 1.039,-
  • zondag € 1.860,-

Van 20.00 uur tot 09.00 uur:

• maandag tot en met zondag € 1.860,-

Het officiële deel in de zaal duurt ongeveer 20 minuten. Daarna heeft u tijd voor felicitaties en foto's.

Gratis zonder toespraak

Maandagmorgen om 09.00 uur en 09.30 uur op het Stadskantoor. Een afspraak voor het Stadskantoor regelt u aan de balie van de gemeente. U mag met maximaal 8 personen komen, dit is inclusief (bruids)paar en getuigen. Maak een afspraak voor meer informatie.

De tijdstippen om gratis te trouwen zijn minstens de komende 8 maanden bezet.

Reserveren extra tijd

U betaalt € 62,25 voor elke 30 minuten extra.

Wijzigen of afzeggen

U betaalt € 98,90 als u binnen 4 weken voor de geplande datum iets wilt wijzigen of uw afspraak wilt afzeggen.

Omzetten geregistreerd partnerschap in huwelijk

U betaalt hiervoor de kosten die gelden voor het tijdstip en/of locatie voor huwelijk.

Trouw- of partnerschapsboekje

Een trouwboekje is niet verplicht. U kunt kiezen uit 3 soorten trouwboekjes:

• € 31,75 voor een standaard boekje
  • € 44,20 voor een linnen boekje
  • € 49,80 voor een luxe boekje

U krijgt het trouwboekje van de ambtenaar van de burgerlijke stand zodra u getrouwd bent. Het trouwboekje is een uittreksel van de akte en is niet het officiële bewijs dat u getrouwd bent. Het enige officiële bewijs van het huwelijk is een gewaarmerkt afschrift van de akte. In het trouwboekje kunnen eventuele kinderen van u en uw partner bijgeschreven worden. Als u uw trouwboekje kwijt bent, kunt u in de gemeente waarin u getrouwd bent een nieuw trouwboekje kopen. U kunt uit deze trouwboekjes kiezen (pdf, 169 kB). U bent niet verplicht een trouwboekje te kopen.