Melding openbare ruimte
Is er iets kapot of niet in orde in de openbare ruimte van Dordrecht? Geef dat dan door aan de gemeente via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan losse stoeptegels, een gat in het weg, een omgevallen boom of een volle prullenbak.
Melden via de website
Geef uw melding online door via Fixi
Met Fixi geeft u makkelijk de melding door. Probeer de melding zo compleet mogelijk in te vullen. Zo kunnen wij uw melding beter afhandelen.
Of downloadt de Fixi App voor smartphones of tablets. Daarmee geeft u ter plekke met uw telefoon uw melding door. U voegt dan makkelijk een foto toe aan de melding. U downloadt de Fixi-app in de App Store (iOS) of de Google Play Store (Android).
Afhandeling
Uw melding handelen wij zo snel mogelijk af. In elk geval binnen 10 werkdagen. Levert een situatie direct gevaar op? Dan lossen we die situatie eerder op dan andere meldingen.
- Niet werkende straatverlichting en verkeerslichten
- Kapot wegdek of losliggende (stoep)tegel
- Kapot speeltoestel of bankje
- Zwerfvuil
- Ongedierte
- Kapotte verkeersborden en –palen
- Omgewaaide bomen
- Overlast van bijvoorbeeld overlast gevende personen of fietswrakken
- Parkeeroverlast
- Graffiti op openbare gebouwen (inwoners van de binnenstad met een schoonmaakregeling kunnen dit melden)
Op de pagina Melden bij de gemeente leest u wat u nog meer kunt melden bij de gemeente. Denk aan, overlast, klachten, aansprakelijkstelling, en meer.
De gemeente lost niet alles op. Voor onderstaande zaken kunt u het best direct contact opnemen met de organisatie die dat verzorgt:
- kapot asfalt en verlichting op de
- N3 (Randweg) en
- A16 inclusief op- en afritten geeft u door aan Rijkswaterstaat via telefoonnummer 0800 8002
- kapot asfalt op de in- en uitgang van de Kiltunnel(weg) geeft u door aan
- het Wegschap Dordtse Kil via telefoonnummer 078 654 08 35
- kapotte bushokjes: Exterion Media via telefoonnummer 0800 022 80 80. Vermeld: straat- en plaatsnaam, het objectnummer (staat aan voor- of zijkant van bushokje), omschrijving van de schade/storing en evt. haltenaam
- plaagdieren: neem contact op met de klantenservice van HVC via telefoonnummer 0800 0700 of via de website. Let op: u betaalt zelf de kosten
- een dood huisdier op de openbare weg geeft u door aan de dierenambulance via telefoonnummer 0900 112 00 00. Als het dode dier een chip heeft kunnen medewerkers van de Dierenambulance de eigenaar vinden
- kapotte PostNL brievenbus: PostNL via telefoonnummer 058 233 33 33 of via de website van PostNL
- pagina Graffiti schoonmaakregeling
- pagina Samen voor een schone en prettige buurt
- pagina Overlast melden
Vult u dan het contactformulier in en u krijgt binnen 5 werkdagen antwoord van ons.
Let op: een melding over afval kunt u via Fixi doen
Tijdens gladheid strooit HVC volgens vaste routes:
- in straten waar veel verkeer is
- op routes voor noodhulpdiensten
- op doorgaande wegen
Andere wegen, fietspaden en stoepen strooit HVC niet. Hiervoor kunt u gratis strooizand krijgen in zakken van 20 liter. U kunt de zakken afhalen op werkdagen tussen 08.30 uur en 16.30 uur aan de Kerkeplaat 3 in Dordrecht.
Misschien is de pagina Strooiroute en tips bij gladheid ook interessant voor u.