Sponsor een rotonde

De gemeente Dordrecht zoekt bedrijven en instellingen die graag een rotonde in de stad willen sponsoren. Het 'adopteren' van een rotonde is een mooie gelegenheid om reclame te maken. De gemeente op haar beurt hoeft zo minder uit te geven aan onderhoudskosten. Bedrijven en instellingen uit Dordrecht krijgen voorrang bij sponsoring.

Sponsoren van rotonde

U bent als sponsor verantwoordelijk voor de groene inrichting en het onderhoud van dat groen op de rotonde. In ruil daarvoor mag u voor iedere zijtak van de rotonde een reclamebord plaatsen. Voor de reclame-uitingen gelden wel voorwaarden:

• het reclamebord mag niet groter zijn dan 60 x 40 cm
  • het reclamebord plaatst u op een hoogte van maximaal 60 cm

Lees de uitgebreide beschrijving van de voorwaarden (pdf, 10 kB) waaraan de reclame-uitingen moeten voldoen. Als bedrijf of instelling gaat u hiervoor een contract aan met de gemeente. De gemeente zet in op sponsorcontracten (pdf, 27 kB) van 5 jaar.

Wilt u langer of korter sponsoren?

Daar kunnen we natuurlijk over praten.

Bekijk de Plattegrond sponsering rotonde (pdf 4 mB)

Kosten rotonde

De kosten hangen af van de grootte van de rotonde en de inrichting die de sponsor bedenkt. Het is dan ook moeilijk om vaste bedragen te noemen, de gemeente kan wel een inschatting van de kosten geven.

Voor de aanleg van de rotonde moet een sponsor rekening houden met bedragen tussen € 10,- tot € 20,- per m². Voor het onderhoud is dat ongeveer € 1,- tot € 5,- per m² per jaar.

Voorbeeld van kosten voor een rotonde

Het inrichten van de rotonde aan de Eikenlaan kost bijvoorbeeld tussen de € 2.000,- en € 4.000,-. Dit is dan een rotonde van 200 m² met perkplantjes. Brengt u bijzondere dingen aan en/of hoogt u de rotonde op? Dan wordt het bedrag hoger. Het onderhoud van deze rotonde kost de ondernemer tussen de € 200,- en € 1.000,- per jaar.

Meer informatie

Kijk op Wat speelt er in uw buurt. Bel met vragen over het sponsoren van een rotonde naar telefoonnummer 14 078