Rijbewijs verlengen
Is uw rijbewijs verlopen? Of wilt u een categorie laten toevoegen? Dan kunt u online bij de RDW een nieuw rijbewijs aanvragen. Ook als u al een scooterrijbewijs heeft.
Regel uw rijbewijs online via de website RDW
Hoe de digitale aanvraag precies werkt, ziet u in de instructievideo van de RDW
Afhalen zonder afspraak
Uw digitaal aangevraagde rijbewijs is na 2 werkdagen klaar. U komt het persoonlijk afhalen in de Stadswinkel tijdens de openingstijden.
U neemt uw oude rijbewijs mee.
Kosten verlengen rijbewijs
U betaalt € 51,11
U gaat naar de website van de RDW. U leest daar:
- wat u eerst moet doen
- welke voorwaarden er zijn
- woont u in Dordrecht dan kunt online een rijbewijs verlengen of uitbreiden
* bij een aanvraag na uitbreiding wacht u 1 dag na het behalen van uw uitbreiding. Het CBR moet deze gegevens eerst bij het RDW verwerken - welke stappen u verder neemt, zoals
- een digitale pasfoto en handtekening laten maken, die de fotograaf naar de RDW stuurt
- een identiteitsontrole via DigiD-app
- betalen via IDEAL
U komt voor het aanvragen van uw rijbewijs naar de Stadswinkel als
- u voor het eerst een rijbewijs aanvraagt
- uw rijbewijs vermist is
- u een buitenlands rijbewijs wil omwisselen
- of als het online verlengen niet lukt
Maak hiervoor een afspraak met de Stadswinkel
Uw rijbewijs is dan na 6 werkdagen klaar. Bij vermissing kan dit langer duren.
U komt het persoonlijk afhalen in de Stadswinkel tijdens de openingstijden. U neemt uw oude rijbewijs en afhaalbewijs mee.
Een rijbewijs met spoed vóór 15.00 uur aangevraagd ligt de volgende werkdag na 10.30 uur klaar.
Voor € 15,- kunt u een pasfoto voor de (online) digitale aanvraag rijbewijs maken. Voor een standaard pasfoto betaalt u € 10,-. In het fotohokje vindt u informatie over een juiste foto. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de werking van het fotohokje en de kwaliteit van de foto's. U kunt alleen met pin betalen.
Is de foto die u in het fotohokje gemaakt heeft niet geschikt? Dan heeft u 3 mogelijkheden:
1. u haalt bij de balie een muntje voor een nieuwe foto
2. u scant de QR-code in het fotohokje voor contact met de klantenservice, zij sturen u een formulier voor teruggave van de kosten
3. u gaat naar de website van Photo-me en klik op mijn foto is afgekeurd
Rolstoelgebruikers adviseren we om pasfoto's bij een vakfotograaf te laten maken.