Rijbewijs verlengen

Is uw rijbewijs verlopen? Of wilt u een categorie laten toevoegen? Dan kunt u online bij de RDW een nieuw rijbewijs aanvragen. Ook als u al een scooterrijbewijs heeft. 

Regel uw rijbewijs online via de website RDW

 Hoe de digitale aanvraag precies werkt, ziet u in de instructievideo van de RDW 

Afhalen zonder afspraak

Uw digitaal aangevraagde rijbewijs is na 2 werkdagen klaar. U komt het persoonlijk afhalen in de Stadswinkel tijdens de openingstijden.

U neemt uw oude rijbewijs mee.

Kosten verlengen rijbewijs

U betaalt € 51,11

Hoe vraagt u online uw rijbewijs aan

U gaat naar de website van de RDW. U leest daar:

  • wat u eerst moet doen
  • welke voorwaarden er zijn
  • woont u in Dordrecht dan kunt online een rijbewijs verlengen of uitbreiden
    * bij een aanvraag na uitbreiding wacht u 1 dag na het behalen van uw uitbreiding. Het CBR moet deze gegevens eerst bij het RDW verwerken
  • welke stappen u verder neemt, zoals
    • een digitale pasfoto en handtekening laten maken, die de fotograaf naar de RDW stuurt
    • een identiteitsontrole via DigiD-app
    • betalen via IDEAL 
Rijbewijs aanvragen in de Stadswinkel

U komt voor het aanvragen van uw rijbewijs naar de Stadswinkel als 

  • u voor het eerst een rijbewijs aanvraagt
  • uw rijbewijs vermist is
  • u een buitenlands rijbewijs wil omwisselen
  • of als het online verlengen niet lukt

Maak hiervoor een afspraak met de Stadswinkel 

Uw rijbewijs is dan na 6 werkdagen klaar. Bij vermissing kan dit langer duren.

U komt het persoonlijk afhalen in de Stadswinkel tijdens de openingstijden. U neemt uw oude rijbewijs en afhaalbewijs mee. 

​​Een rijbewijs met spoed vóór 15.00 uur aangevraagd ligt de volgende werkdag na 10.30 uur klaar.

Fotohokje

Voor € 15,- kunt u een pasfoto voor de (online) digitale aanvraag rijbewijs maken. Voor een standaard pasfoto betaalt u € 10,-. In het fotohokje vindt u informatie over een juiste foto. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de werking van het fotohokje en de kwaliteit van de foto's. U kunt alleen met pin betalen. 

Is de foto die u in het fotohokje gemaakt heeft niet geschikt? Dan heeft u 3 mogelijkheden:  
1. u haalt bij de balie een muntje voor een nieuwe foto
2. u scant de QR-code in het fotohokje voor contact met de klantenservice, zij sturen u een formulier voor teruggave van de kosten
3. u gaat naar de website van Photo-me en klik op mijn foto is afgekeurd

Rolstoelgebruikers adviseren we om pasfoto's bij een vakfotograaf te laten maken.