Eddingtonweg en omgeving: vervangen gas-, elektra-, water- en rioolleiding

We vernieuwen vanaf juni 2024 de riolering in uw buurt. Stedin & Evides starten eerder in januari '24 met de vervanging van hun kabels & leidingen. Eind 2025 komt de gemeente terug en leggen we de bestrating opnieuw aan.

We maken dan de bestrating van de rijbanen weer netjes. Alle stoepen krijgen nieuwe tegels, we zorgen voor een duidelijke parkeervakaanduiding en we planten nieuwe bomen en struiken.
Hieronder ziet u een plattegrond van het werkgebied. Het gaat om de volgende straten: Eddingtonweg, Gemmahof, Eastonstraat, Poolsterhof, Kleine Beerstraat, Noorderkroonstraat en Melkwegplein. De werkvolgorde gaat van Fase 1A in meerdere stappen naar 3C.

Werkvolgorde Eddingtonweg en omgeving

Stedin & Evides starten eerst

Vanaf januari 2024 vervangen Stedin en Evides in uw buurt de huisaansluitingen. Dit werk is ter voorbereiding op het groot onderhoud. Aan de start van iedere fase sturen Stedin en Evides gezamenlijk een bewonersbrief. Aannemer Siers stemt met u het werk bij uw woning af. Daarna worden ook de gas- en waterleidingen in de stoep vervangen.

Aansluitend het riool

De riool-aannemer wacht tot Evides & Stedin uit de straat zijn. Daarna wordt de rijweg opengebroken om het riool te vervangen. Alle stoepen zijn dan weer begaanbaar. Het oude riool gaat eruit en er komen 3 rioolstrengen voor terug.
1 rioolbuis voor vuilwater, 1 voor regenwater en de laatste is een drainage-leiding om de grondwaterstand onder controle te houden. Alle bestrating wordt tijdelijk teruggebracht en dichtgeblokt. Na een zakkingsperiode van 1 jaar, komen we eind 2025 terug om alle straten opnieuw in te richten. Dit doen wij met nieuwe tegels in de stoep en straatbakstenen in de rijbaan.
Om de straten in de buurt zo goed mogelijk bereikbaar te houden, werken de aannemers niet overal tegelijk. Er komt een plan waarbij we vooraf afspreken in welke volgorde en wanneer een straat aan de beurt is. Bewoners en bedrijven kunnen daar dan rekening mee houden.

De nood- en hulpdiensten

De ziekenauto, brandweer en de politie moeten ook tijdens de werkzaamheden elke straat kunnen bereiken. Om daarvoor te kunnen zorgen bespreken we de werkplanning vooraf ook met hen. Als de aannemer die het werk gaat uitvoeren bekend is en het werk inplant, maken we het op deze website bekend.

Overlast

De werkzaamheden brengen overlast met zich mee. Samen met de aannemer proberen wij de overlast zoveel mogelijk te beperken. Tijdens de werkzaamheden kunt u uw afval op de altijd aanbieden. HVC en de aannemer houden met elkaar contact over de momenten waarop HVC de containers tijdelijk niet kan bereiken. In dat geval nemen ze maatregelen en informeren ze u als bewoners hierover.

Daarna de buitenruimte bovengronds

Als het nieuwe riool klaar is, moet de ondergrond goed nazakken voordat we de bestrating goed aanleggen. Dat duurt een jaar. Daarna komt de aannemer opnieuw door de buurt. Vervolgens maakt de aannemer de straten en stoepen weer helemaal netjes. Hoe dat er precies komt uit te zien, moeten we nog op tekening zetten.

Bestrating Eddingtonweg en omgeving

Planning

We verwachten dat het werk in januari start. Dit zijn dan de werkzaamheden van Stedin & Evides. Aansluitend start de rioolaannemer in juni 2024 en zal dezelfde werkvolgorde aanhouden. Op de tekening ziet u de fases 1A t/m 3C hoe de aannemers door de wijk gaan.
Meer informatie over de planning/fasering van het werk delen we via deze site met u. Dat doen we zodra de rioolaannemer bekend is. De definitieve herinrichting van de straat, met nieuwe materialen, start in het 4e kwartaal van 2025.

Contactpersonen & vragen

Bij een drinkwater storing kunt u bellen met Evides: 0900- 0787. Bij gas of elektra storingen kunt u bellen met Stedin: 0800-9009. Tijdens de bewonersavond op 7 december 2023 zijn er een aantal vragen gesteld over de werkzaamheden. We hebben de vragen en antwoorden over het werk aan de Eddingtonweg voor u op een rij gezet.
Voor vragen aan de gemeente Dordrecht over de rioolwerkzaamheden, kunt u contact opnemen met dhr. P. Kars. Dat kan via telefoonnummer 14 078 of per e-mail naar: werkaandewijk@dordrecht.nl.
Heeft u specifieke vragen over het vervangen van de gas- en wateraansluitingen van uw woning? Dan kunt  u contact opnemen met dhr. Verspui van aannemer Siers via p.verspui@siersgroep.nl. Voor alle andere vragen aan de gemeente kunt u terecht bij het meldingssysteem Fixi.nl.