Wijklijn (melding openbare ruimte)

Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving meldt u aan de Wijklijn. Denk bijvoorbeeld aan een kapotte lantaarn(paal), een gat in het wegdek of een omgevallen boom.

Afhandeling

Uw melding handelen wij tussen de 3 en 10 werkdagen af. Dit hangt af van de soort melding.

Online regelen

Vanaf 8 juli 2019 regelt u een melding over de wijk online met Fixi.

Melding Wijklijn

Melding doen voor
  • borden (verkeers-, omleidings-, straatnaamborden, enz.)
  • bruggen, muren, hekken en kunstobjecten
  • containers en vuil
  • dieren
  • drank en horeca (de overlast hiervan)
  • gladheid
  • graffiti
  • groenvoorziening
  • huisaansluiting riool
  • meubilair
  • putten
  • reclame(uitingen)
  • speelplaatsen (spelen en parkmeubilair)
  • stoepen, straten en wegen
  • straatverlichting en verkeerslichten
  • water
Melden via app, chat of telefonisch

U downloadt op uw smartphone de gratis Fixi app. Dit doet u via App Store of Google Play Store.

Na het installeren, doet u een melding bij de Wijklijn met de Fixi app. U kunt hier ook direct een foto bij uploaden. Via de app volgt u de status van uw melding. Dit kan door een e-mail of door de knop 'meldingen in de buurt' in de app. U kunt ook nog reageren op uw (afgehandelde) melding voor aanvullende informatie of vragen.

Hoe doet u een melding

U kiest 'meldingen in de buurt'? Dan ziet u meldingen die al gemaakt zijn in uw buurt.

U kiest 'nieuwe melding'? Dan

  • voegt u een foto toe of klikt op volgende
  • geeft u Fixi toegang tot de locatie
  • typt u de locatie in en beantwoordt de vragen
  • geeft u uw persoonsgegevens: naam en e-mailadres of telefoonnummer. Of u klikt rechts bovenin op 'anonieme melding'

Uw melding mag u ook aan ons doorgeven via:

  • WhatsApp: via nummer 06 406 985 08
  • Chat: direct via de homepagina
  • Telefonisch: via ons telefoonnummer 14 078

Vertrouweljke informatie

Om fraude met uw persoonsgegevens te voorkomen, stuurt u via de chat of WhatsApp geen vertrouwelijke informatie mee. Vertrouwelijke informatie is bijvoorbeeld: uw Burgerservicenummer (BSN), adres of geboortedatum.

Andere meldingen
  • Schoonhouden van de stad: HVC voor het schoonhouden van de stad (via de link) of via telefoonnummer 0800 0700.

  • Meldingen over asfalt en openbare verlichting op de locaties N3 (Randweg) en A16 inclusief op- en afritten geeft u direct door aan Rijkswaterstaat via telefoonnummer 0800 8002. Meldingen over asfalt op de in- en uitgang van de Kilttunnel(weg) geeft u direct door aan het Wegschap Dordtse Kil via telefoonnummer 078 654 08 35.

  • Bushokjes (schade en storing): Exterion Media. U kunt hen 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen via telefoonnummer 08 000 22 80 80. Vermeld: straat- en plaatsnaam, het objectnummer (aan voor- of zijkant), omschrijving van de schade/storing en evt. haltenaam.

  • Dieren: heeft u overlast van wespen in uw eigen tuin? Dan kunt u daarvoor HVC bellen via telefoonnummer 0800 0700 of ga naar www.hvcinzameling.nl. De gemeente heeft hier namelijk geen zorgplicht voor. Let op: als u hulp vraagt aan Netwerk dan betaalt u hiervoor.

  • Dode dieren: ziet u een dood huisdier (hond of kat) op de openbare weg liggen? Dan meldt u dit snel bij de dierenambulance via telefoonnummer 0900-1120000. Als het dode dier een chip heeft kunnen medewerkers van de Dierenambulance mogelijk de eigenaar vinden.

  • Reclame: CBS Outdoor voor het aanbrengen van reclame in bushokjes of billboard. U belt dan telefoonnummer 020 562 05 62.

  • Brievenbus: PostNL voor schade aan een brievenbus, via telefoonnummer 058 233 33 33.

HVC: voor het schoonhouden van de stad
Minsterie van infrastructuur en milieu: voor het onderhoud aan de weg

Strooizand

Tijdens gladheid strooit HVC volgens vaste routes:

  • in straten waar veel verkeer is
  • op routes voor noodhulpdiensten
  • op doorgaande wegen

Andere wegen, fietspaden en stoepen strooit HVC niet. Hiervoor kunt u gratis strooizand krijgen in zakken van 20 liter. U kunt de zakken afhalen op werkdagen tussen 08.30 uur en 16.30 uur aan de Kerkeplaat 3 in Dordrecht. Tips  over gladheid leest u op onze website.

Heeft u vragen?

Vult u dan het webformulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van ons.  

Webformulier Vragen, tips of opmerkingen