Geheimhouding adres en persoonsgegevens aanvragen

Met geheimhouding vraagt u de gemeente uw gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet door te geven. Uw gegevens blijven dan geheim voor bepaalde organisaties. Als u geheimhouding heeft aangevraagd mag de gemeente uw gegevens niet doorgeven aan:

  • de Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA)
  • organisaties die gezondheidszorg verlenen aan patiënten in een instelling
  • organisaties die gerechtelijke werkzaamheden uitvoeren
  • organisaties waaraan een gemeente persoonsgegevens zou willen geven op basis van een gemeentelijke verordening. Bijvoorbeeld een sportvereniging of een goed doel zoals het Rode Kruis.

Afhandeling

Wij verwerken uw verzoek direct.

Online regelen

Geheimhouding aanvragen hiervoor heeft u DigiD nodig

Aan de balie aanvragen of afmelden

Geheimhouding van uw persoonsgegevens kunt u persoonlijk aan de balie aanvragen of afmelden. Maak dan online een afspraak of bel 14 078 voor een afspraak. Vergeet uw geldig identiteitsbewijs niet!

Persoonsgegevens voor sommige organisaties niet geheim

Sommige organisaties hebben uw gegevens nodig voor het uitvoeren van hun taak. Bijvoorbeeld voor het innen van belasting of het uitbetalen van uw pensioen. Dan moet de gemeente uw gegevens doorgeven, ook als u geheimhouding heeft aangevraagd. Denk hierbij aan:

  • Belastingdienst
  • Justitie
  • Pensioenfondsen
  • Sociale Verzekeringsbank 
  • Instellingen voor bevolkingsonderzoek (borstonderzoek)
Verzoek om uw persoonsgegevens niet te verstrekken bij verhuizing

Verhuist u binnen de gemeente of naar een andere gemeente? Dan blijft de geheimhouding van de gegevens bestaan. U hoeft niet opnieuw een verzoek tot niet verstrekken te doen.Het verzoek heeft geen einddatum.

Wilt u uw nieuwe adres geheimhouden bij uw oude gemeente? Dan regelt u dit bij uw oude gemeente.

Heeft u vragen?

Webformulier Vragen, tips of opmerkingen
Meer info over geheimhouding en derden (pdf, 51 kB)