ParkApp verandert naar 2Park

Gebruikt u ParkApp? Op 10 december 2019 verandert de ParkApp naar 2Park. Dit betekent dat u een ander systeem gaat gebruiken voor de bezoekersregeling en/of de kentekenswitch voor uw parkeervergunning(en) met meerdere kentekens.

Uitleg 2Park

Wilt u live uitleg krijgen over 2Park? Dat kan op woensdag 11 december tussen 14.00 en 21.00 uur . Ieder uur houden we dan een demonstratie van 2Park. Daarna is er ruimte voor vragen en hulp bij het gebruik. U bent van harte welkom! De demonstraties vinden plaats in vergaderkamer 1 op het Stadskantoor, adres: Spuiboulevard 300, 3311GR in Dordrecht.

Vragen over 2Park?

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over 2Park. Heeft u een vraag over de installatie van 2Park? Of een andere technische vraag? Download dan de korte handeling of de uitgebreide handleiding.

Wat verandert er?

2Park is een stuk gebruiksvriendelijker dan de ParkApp. U gebruikt 2Park op uw smartphone, tablet of pc. Het is niet nodig een app te downloaden via een app- of playstore.
De regels blijven hetzelfde. Groot voordeel van 2Park is dat u het parkeersaldo meteen via Ideal vanuit de app kunt opwaarderen. Ook is het makkelijker om parkeeracties te verlengen.
Al uw gegevens gaan automatisch over van ParkApp naar 2Park. U hoeft hiervoor niets te doen.

Hoe gebruikt u 2Park?

2Park kunt u gebruiken op uw smartphone, tablet of pc. Het is niet nodig een app te downloaden via de app- of playstore. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe het werkt.

Stap 1

Ga op uw smartphone, tablet of pc naar de webpagina: https://mijn.2park.nl of klik op de link.

Stap 2

Log in met uw e-mailadres en uw wachtwoord van de ParkApp. In de ParkApp kunt u bij 'Mijn instellingen' zien welk e-mailadres u gebruikt.
Bent u uw wachtwoord kwijt? Klik dan op 'vergeten?' en volg de stappen in het scherm.

Stap 3

U bent nu ingelogd.

Nadat u bent ingelogd, ziet u nog geen producten staan. Vanaf 10 december vindt u de bezoekersregeling of kentekenswitch in 2Park.

Moet ik opnieuw een account aanmaken voor 2Park?

In de ParkApp konden gebruikers inloggen met een gebruikersnaam of e-mailadres. 2Park kent alleen het e-mailadres. Het e-mailadres dat u in de ParkApp had opgegeven, kunt u gebruiken om in te loggen in 2Park. Weet u het wachtwoord niet meer? Klik in 2Park op ‘wachtwoord vergeten?’. In de handleiding staat uitgelegd wat de procedure is om uw wachtwoord te wijzigen.

Hoe maak in een snelkopppeling van 2Park op mijn smartphone of tablet?

Gebruikt u 2Park op uw smartphone of tablet? Dan is het handig om een snelkoppeling te maken op uw beginscherm. Hoe dat werkt, hangt af van het merk van uw apparaat.
Apple: klik op het vierkantje met de pijl naar boven. Klik daarna op 'zet op beginscherm'.
Android: hierbij hangt het af van de browser die u gebruikt. Klik op de 3 puntje onder elkaar of op het instellingen menu. Klik op voeg toe aan startscherm.

Wat gebeurt er met de producten die ik nu in de ParkApp heb?

Alle producten die u nu in de ParkApp heeft, zijn vanaf 10 december 2019 beschikbaar in 2Park.

LET OP

Alleen producten van uw gemeente kunt u via 2Park gebruiken nadat deze beschikbaar zijn gekomen. Heeft u in de ParkApp ook producten van andere gemeenten of machtigingen gekregen die betrekking hebben op personen uit een andere gemeente, dan komen die beschikbaar wanneer die andere gemeenten zijn overgegaan naar 2Park!

Wat gebeurt er met mijn tegoed uit de ParkApp?

Uw tegoed van de producten zijn één op één in 2Park beschikbaar.

Wat gebeurt er met de lopende en geplande parkeeracties?

Alle lopende en geplande parkeeracties van uw producten blijven bestaan en zijn zichtbaar in 2Park.

Wat gebeurt er met mijn favorieten?

Favorieten die u heeft toegevoegd voor producten zijn ook beschikbaar in 2Park. In 2Park is een speciale menu-optie waar u uw favorieten beheert. Bij het starten van een nieuwe parkeeractie kunt u een favoriet selecteren, zodat u het kenteken niet hoeft in te voeren. In de handleiding staat dit verder uitgelegd.

Wat gebeurt er met de machtigingen die ik heb uitgegeven?

Alle machtigingen blijven bestaan. In 2Park is hiervoor een speciale menu-optie waar u uw machtigingen kunt beheren. In de handleiding staat dit verder uitgelegd.

Wat gebeurt er met de historie van mijn parkeerproducten?

De historie van parkeeracties en de transacties voor de producten zijn te zien in 2Park. Na 13 weken wordt het kenteken van de parkeeractie niet meer getoond in de historie.

Bij het benaderen van 2Park wordt de website niet geladen (Cookies geblokkeerd)

2Park maakt gebruikt van sessie cookies om een veilige verbinding met de server op te zetten en uw privacy te bewaren. Let op: dit is een functionele cookie (géén commerciële trackingcookie).

Als u ‘cookies blokkeren’ heeft ingesteld in uw webbrowser, dan kunt u niet inloggen in 2Park en krijgt u mogelijk een wit scherm.

Lees meer hierover in de technische handleiding.

2Park meldingen

Uw saldo is niet toereikend om op dit moment een parkeeractie te starten.

Als u nog geen opwaardering hebt gedaan of u hebt zoveel parkeeracties gestart/gepland dat er niet genoeg saldo aanwezig is voor een volgende parkeeractie, dan verschijnt bovenstaande melding. Om dit op te lossen, kunt u een opwaardering doen, waarna uw saldo weer toereikend is. Als u aan het maximum van de opwaarderingen zit, dan moet u wachten tot de nieuwe periode ingaat, om een nieuwe opwaardering te kunnen doen.

 

Voor deze periode is het niet meer mogelijk om uw tegoed op te waarderen omdat het maximum bereikt is.

Het kan zijn dat uw gemeente een maximum heeft gesteld aan het op te waarderen bedrag per periode. Als dat zo is, en het totaal bedrag aan opwaarderingen komt over dit maximum heen, dan volgt deze melding. U moet in deze situatie wachten tot de nieuwe periode ingaat om een nieuwe opwaardering te doen. Zie de website van uw gemeente voor details over de opwaardeer mogelijkheden per periode.

 

Het maximum aantal gelijktijdige acties overschreden

Het kan zijn dat uw gemeente heeft ingesteld dat er maar een x aantal parkeeracties gelijktijdig mogen plaatsvinden. Als u met een nieuwe parkeeractie dit maximum overschrijdt, dan krijg u bovenstaande melding en is het niet mogelijk om op het ingegeven tijdstip een parkeeractie te starten.

Oplossing kan zijn om een andere tijdsperiode te selecteren zodat de parkeeracties elkaar niet overlappen. Let op: wanneer u als gemachtigde deze melding krijgt en u heeft zelf geen parkeeracties op het gemachtigde product lopen of gepland, dan betekent dit, dat parkeeracties door andere gemachtigden zijn gestart (deze kunt u niet zien).