Reactie gemeente op maatregelen provincie tegen DuPont

Vanavond heeft de provincie Zuid-Holland aangekondigd maatregelen te nemen richting DuPont naar aanleiding van de recente incidenten met formaldehyde.

In een brief aan de Provinciale Staten (pdf, 185 kB) worden de maatregelen verder toegelicht.

Het Dordtse college kan zich vinden in deze maatregelen. Het is van belang dat er onderzoek plaatsvindt naar de incidenten en dat de veiligheid van de fabriek wordt aangetoond voordat de productielijnen weer worden opgestart. Het college is ook positief over het aanscherpen van het melden van voorvallen en het intensiveren van inspecties bij het bedrijf.

Hierover hebben we naar aanleiding van het incident in augustus overigens al vragen gesteld aan de provincie. Daar verwachten we op korte termijn een reactie op.