Geen gezondheidseffecten formaldehyde-lek DuPont

Vanmiddag heeft de provincie Zuid-Holland de uitkomsten naar het onderzoek naar eventuele gezondheidsgevolgen van het formaldehyde-incident bij DuPont gepubliceerd. Volgens de Dienst Gezondheid & Jeugd zijn er bij mensen in de omgeving van de fabriek geen nadelige gezondheidseffecten op de langere termijn te verwachten; het risico op kanker door de lekkage is verwaarloosbaar klein. Mogelijk hebben omwonenden tijdens de lekkage wel iets geroken of een lichte irritatie gemerkt van de ogen of luchtwegen.

Lees hier de brief van de provincie over het onderzoek.

Het college is blij met de uitkomsten van de onderzoeken naar gezondheidseffecten van de formaldehyde-lekkage.

Het college verwacht nog antwoord van de provincie op de vragen die het college heeft gesteld na het bekend worden van de grote lekkage. De grote omvang van de lekkage en het feit dat dit pas vele weken later bekend werd heeft het vertrouwen in het bedrijf ernstig geschaad.

Het college van Dordrecht volgt de verdere stappen van DuPont en Chemours  en de provincie op de voet. Daarin trekken we samen op met de colleges van Sliedrecht en Papendrecht.