Aankondiging en toelichting steekproef bloedonderzoek PFOA

Vandaag ontvangen zo'n 1.600 huishoudens in Staart-Oost een brief van de gemeente. Hierin wordt de steekproef bloedonderzoek PFOA aangekondigd en toegelicht

Bekijk de brief van de gemeente (pdf, 198 kB)

Ook de gemeenten Papendrecht en Sliedrecht bezorgen vandaag een dergelijke brief bij hun inwoners binnen de 'RIVM-contour'.

De daadwerkelijke uitnodigingen voor deelname aan de aselecte steekproef worden in de week van 22 augustus verstuurd door de GGD ZHZ. In die week krijgen 450 omwonenden in de omgeving van Chemours een uitnodiging om mee te doen aan het bloedonderzoek. Bij die uitnodiging geeft de GGD een uitgebreide toelichting op het bloedonderzoek.

De gemeente Dordrecht hoopt van harte dat de genodigden meedoen aan het onderzoek. Wij vinden het belangrijk dat er zoveel mogelijk betrouwbare informatie beschikbaar komt over de uitstoot van PFOA in het verleden.