Bezorgen paspoort of identiteitskaart

Bij de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart vraagt de baliemedewerker u of u uw nieuwe reisdocument wilt ophalen of wilt laten bezorgen. Een bezorgafspraak maakt u eenvoudig zelf per e-mail. De afspraak verzetten kan op werkdagen tot 22.30 uur.

Het bezorgen

De gemeente doet uw reisdocument in een speciale envelop en verzegelt deze. AMP Logistics bezorgt het reisdocument op uw woon- of werkadres. Bij bezorging opent de bezorger het zegel waar u bij bent. De bezorger stelt uw identiteit vast. Daarom moet u uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook kinderen) die een reisdocument hebben aangevraagd.

Op de dag van bezorging kunt u op de website Mijn afspraak  een foto en de naam van de bezorger zien. U vindt hier ook de tijden waarbinnen uw reisdocument wordt bezorgd (maximaal twee uur). Dit tijdvak ontvangt u ook 's ochtends per sms.

Uw oude reisdocument levert u in bij de bezorger. Die maakt het document ter plekke ongeldig. Tot slot tekent u voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument.

De bezorger neemt uw oude document mee. Wilt u uw oude paspoort of identiteitskaart houden, dan geeft de bezorger dit door aan de gemeente. De gemeente stuurt uw oude document dan binnen drie werkdagen naar u op.

Tijdstippen van bezorging

Voor het bezorgen van de reisdocumenten kunt u kiezen uit de dagdelen: 

  • maandag- tot en met zaterdagochtend tussen 08.30 en 13.00 uur
  • maandag- tot en met zaterdagmiddag tussen 13.30 en 18.00 uur
  • maandag- tot en met donderdagavond tussen 18.00 en 21.00 uur
Bezorging NIET mogelijk

Wij kunnen uw reisdocument niet bezorgen wanneer:

  • u gebruik maakt van de spoedprocedure;
  • uw paspoort of identiteitskaart vermist is;
  • u een geldig visum in uw paspoort heeft;
  • wij een onderzoek hebben lopen naar uw adres, omdat u verhuisd bent en dat niet aan ons heeft doorgegeven.

In deze gevallen moet u uw nieuwe document persoonlijk ophalen bij de gemeente.

Niet thuis of op het werk?

Als u er niet bent wanneer de bezorger komt, krijgt u een e-mail en sms met het verzoek om een nieuwe afspraak te maken. Bent u de 2e keer weer niet aanwezig, dan moet u uw paspoort of identiteitskaart bij de gemeente ophalen.

Heeft u vragen?

Vult u dan het webformulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van de Stadswinkel.

Wilt u AMP Groep (het bedrijf dat documenten bezorgt) bereiken? Neem dan contact met hen op via:

 

Uitgelicht