Vanaf september betaald parkeren in delen van Vogelbuurt

Op 1 september 2024 voert de gemeente betaald parkeren in delen van de Vogelbuurt in.

De meerderheid van de bewoners en ondernemers van de Vogelbuurt-Noord en Vogelbuurt-Zuid heeft voor de invoering van betaald parkeren gestemd.

Het betaald parkeren geldt van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 22:00 uur en op zondag van 12:00 tot 17:00 uur. Wie binnen deze tijden wil parkeren heeft een parkeervergunning voor sector H nodig. Bezoekers betalen parkeergeld. Op het Vogelplein voeren we kort parkeren in voor maximaal 40 minuten.

Draagvlak

Betaald parkeren in een woonwijk voert de gemeente in op verzoek van bewoners. Bewoners in de Vogelbuurt ervaren al langere tijd parkeerproblemen. Op verzoek van bewoners heeft de gemeente in de Vogelbuurt-Noord, -Zuid en -Oost onderzoek gedaan naar de parkeerdruk. Er is ook een enquête gehouden voor het invoeren van betaald parkeren. Op basis van de uitslag is besloten in Vogelbuurt-Noord en Vogelbuurt-Zuid betaald parkeren in te voeren. In Vogelbuurt-Oost is er geen draagvlak voor betaald parkeren.

Werkzaamheden

Binnenkort start de gemeente met werkzaamheden om betaald parkeren mogelijk te maken. Denk hierbij aan het plaatsen van parkeerautomaten en borden. Ook brengen we markering aan voor parkeerplaatsen.